Bubbles of Life

Life is what life is

Monday, August 11, 2008

Iman Irina's world

Hi. Nama saya iman irina.

Saya berumur 3thn 5 bln.



Saya adalah mommy’s daughter. Ini gmbr saya bersama mommy tercinta di wet world shah alam.Semua org mengatakan dlm perut mommy ada baby, tp saya tidak peduli itu semua. Yg saya tahu saya mahu mommy sentiasa mendukung saya kerana kdg2 saya merasa spt mahu mengada-ngada dan bermanja.

Lihatlah muka saya yg masam itu kerana telah dimarahi akibat perbuatan mengada2 saya dan lihatlah juga lengan dan badan mommy yg sedang berkembang dgn pesatnya. Saya ingin memberitahu bhw mommy cuba menyembunyikan ukurlilit perutnya disebalik baju hitam itu ttp tidak berjaya.


Saya kembali girang apabila abah memujuk saya dgn pelampung besar.



saya berasakan spt model baju renang di kala ini.



disebabkan merasa bangga yg teramat, saya tidak dpt mengontrol tahap kekembangan hidung saya.



sekiranya tidak melakukan aktiviti riadah di luar,saya akan duduk dirumah shj smbil menyiapkan kerja sekolah.



iya betul, saya hanya berangan shj. Saya belum bersekolah lagi .Saya hanya feeling2 spt sudah bersekolah dgn mempunyai buku, pensil, color pencil dan bag. Saya sering merengek kpd mommy utk mendaftarkan saya di sekolah 'mat ridal'(read:smart reader). spt kakak qistina dahulu. Mommy akan berkata 'iyo laaaah, nnti mommy suruh abah cap duit byk2 kt blakang rumah ya' dan saya akan riang gembira semula.


ini lah kerja sekolah saya.



slps puas feeling2 budak sekolah, saya akan feeling spt seorg pekerja kolar putih walaupun kolar baju saya tidak beberapa putih dan ada beberapa kudup bunga ros disitu.


saya gemar bermain dgn PDA abah walaupun ia diringi dgn pandangan risau tuan empunya pda dan renungan tajam mommy. Kdg2 renungan tajam itu akan bertukar menjadi suara high pitch yg menggerunkan apabila saya terjatuhkan pda itu atau membaling 'stylus'nya setelah bosan bermain.



saya juga suka feeling2 spt org dewasa. Lihatlah saya menyedut siput sedut masak lemak dgn berselera sekali.



dan ini pula adalah close up saya yg sdg menikmati lala. Bibir saya menjadi begitu akibat perbuatan menyedut siput sedut tadi dgn bersungguh-sungguh.


setelah berperut kenyang, saya feeling2 pula spt wanita dewasa dgn meng'apply'kan lipstick di bibir. Tidak perlu hirau dgn wajah yg sudah comot dan rambut yg bergerbangan kerana gaya itu adalah penting.

setelah letih ber'feeling-feeling' spt model, budak sekolah,wanita bergaya dan sebagainya, saya kembali kpd dunia realiti saya. Inilah dunia saya yg sebenar. Saya dan babydoll.





babydoll saya sdg demam semput. saya sdg menekup keseluruhan mukanya selama beberapa minnit dgn inhaler bertujuan utk merawatnya.



saya tidak sabar2 utk mempunyai adik sendiri so saya dpt bermain2 dgnnya. Saya sudah menanam azam utk merawat adik saya dgn inhaler spt apa yg saya buat pd babydoll. Apabila saya berkata begini kpd mommy,mommy akan merenung saya dgn pandangan ngeri sambil bersuara 'oh nooooo..tidaaaaaakkk..'
saya tahu itu tanda mommy merestuinya.
bye-bye. ;)

Labels:

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hahahha...tang siput sedut tu sama je dgn kakak nurin...sabar eh, pasni ada adik leh main dgn adik, ok? :)

2:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

eh, irina pandai mkn siput sedut ke???... zura x reti mkn menda tu.

x lama lagi irina dah bole main ngan adik sendirik... lagi 3 bln je lagi!

huhhh.. x dpt zura bygkn hidup zura nnt dikelilingi 2 org budak kecik! takut x tahan sabar ngan karenah diorg je.

11:30 AM  
Blogger eiseais said...

hahahhaha...

eh mummy ni...tak habis2 ngan pandangan ngeri dia :)

10:27 AM  
Blogger Jungle Playland said...

Ala kesiannya Irina's doll semput semput..ada asthma ker? huhuh

Looking at the pics f both of you, i memang kepingin nak baby girl. huhuhu

Mar, you looked great, so radiant!

11:17 AM  
Blogger mommamia said...

Noha: tu aku mkn siput sedut kt kinrara la tu noha,kedai fav aku,masak lemak dia superb betul!

zura:irina tu belasah aja,apa mar mkn sumer dia mkn,tanak ajar dia jadik picky-eater,leceh kalau byk benda tak mkn,so kecik2 ni mar train dah-tp dia tak dpt pun sedut siput tu,dia sedut kuah aja tu

eiseai:yesss sally, tu i punya trademark tu,irina pun dah paham habis kalau mommy dah bg dia 'killer stare' heheh

Dott:mana tau rezeki u dpt babygirl pasni,dah puas dgn thomas and all,u akan bz dgn barbie pulak!

look radiant ke?tu hasil dr kulit yg menegang sbb tembam!huhu

11:51 AM  
Blogger mrsboan said...

jelesnya iffah tgk awak bermain dgn begitu aman...tidak seperti saya byk 'gangguan'...siapla awak nanti..bila adik dah muncul..uwahaha...

1:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

baju akuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

11:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

first time here...
but like this entry...
cute!

2:35 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home