Bubbles of Life

Life is what life is

Saturday, January 12, 2008

Iman Irina's zone

Hi.


Nama saya Iman Irina.


saya merupakan anak yg baik kpd mommy dan abah.





saya sering sembahyang di sebelah abah. Saya suka meniru abah melakukan perbuatan2 di dlm sembahyang spt berdiri, sujud dan duduk. Walaupun saya mempunyai sejadah sendiri, kadang2 saya berhasrat utk sujud dan berdiri di di hadapan abah dgn tujuan berkongsi sejadah. Mommy akan marah dan cpt2 mengangkat saya sambil meletakkan saya di sebelah. Saya tidak mengerti mengapa harus marah ttp tidak mengapa.




saya suka memakai tudung ini. Walaupun mak usu suka mentertawakan saya sambil berkata saya kelihatan spt anak org acheh, saya suka dgn renda dan reben di atas tudung ini. Ia menambahkan lg keanggunan saya. Tambahan pula tokmak dan tokbak yg membelikannya utk saya. Saya merasa sgt gembira.

selain drpd itu, saya suka membantu mommy di dapur. Jikalau dahulu semasa saya masa kecil, mommy hanya akan memberikan saya cawan dan menyuruh duduk di atas lantai, ttp tidak sekarang. Saya sudah besar dan boleh memanjat sendiri ke atas kabinet. Saya merasakan spt dapur itu saya yg punya walaupun muka mommy tidak ubah spt simba lion king menjegilkan mata kpd saya tapi saya tidak takut. Minat saya terhadap sinki dan kepala paip itu mengatasi segala2nya.


saya akan membasuh cawan atau apa2 shj yg dpt saya capai. Saya akan membasuhnya berulang2. Selagi seluar tidak basah dan mommy tidak menjerit,saya akan melakukannya tanpa jemu. Saya hanya akan berhenti apabila Puan Simba sudah tidak thn lalu mengangkat saya walaupun saya meronta2 menangis.

Saya ingin memberitahu anda satu rahsia. Ini ialah tmpt persembunyian saya yg terbaru.


Saya suka berada di sini terutamanya apabila mood saya tidak berapa baik.Mommy berkata saya mungkin mengalami PMS. Kadang2 saya tidak mahu menukar diaper yg saya pakai walaupun ia sudah agak berat. Saya tidak mahu dan mommy akan marah. Saya lantas menyorok di tmpt persembunyian saya.



Saya tahu rambut saya kelihatan spt mop apabila berada terlalu lama di tmpt persembunyian. Agak panas dan berkuwap di belakang itu. Tetapi saya tidak kisah,janji diaper berat itu akan sentiasa bersama saya.



Slps puas membuat perangai dan menyebabkan mommy meroyan, saya mengambil keputusan utk bersiar2 di luar rumah dgn menaiki basikal bersama babybear kesukaan saya. Saya akan bermain sehingga ptg dan tidak akan mahu masuk ke dlm rumah walaupun hari sudah menjelang senja. Sayup2 saya akan terdgr mommy menjerit lagi.



Sekian shj cerita dprd saya.May u have a nice weekend, as nice as mine.
Bye bye.



12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha!!comel nyer die pki tudung acheh, wlupon iman klihatan sgt acheh tapi moksu gembira sbb iman at least sdr diri n tak mcm mommy die..(saye mmg mnyakitkan hati kamu kan kakak oteh?..wat to do..mmg da takdir kamu mempunyai adik yg sgt adorable spt saye)i hope that iman akn jdk rajin cmtu gak kat umh tok bak n tok mak n leh gantikan moksu di dapo.all d best irina.though u love to force me to see n look n awe of ur new stuff, clothes, etc (just like ur mommy)..u will always be my adorable niece..mmuuuuaaahh..love ya;)

3:29 PM  
Blogger eiseais said...

hahaha...auntie sangat jatuh cinta dengan irina yg pandai menulis. amir auntie ni cakap pun tak pandai, menulis lagi lah.

semoga irina tidak pakai tudung masa cuci cawan, nanti betul2 jadik bibik....amin...

1:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

hoho....bab cuci cawan tu boleh geng dgn kakak nurin, tapi kakak nurin bukan setakat cawan, pinggan, mangkuk apa je yg ada kat sinki tu pun dia basuh.

cuma nasib baik la auntie tak jadi "puan simba" sebab kakak nurin sekali je auntie sound, terus stop!

so irina, pls behave and be a good girl ye...auntie takmo mommy masuk spital jiwa sebab meroyan, ok?..

3:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

irina...auntie dah jumpa kawan utk awak. Perangai mcm awak gak.pakai tudung acheh.nak solat.auntie nak kuar jalan dia pun sibuk nak pakai tudung.hentam jer pakai dgn skirt.Pastu nyorok2 gak ketika bebek. Meh la datang umah auntie introduce. :)

9:32 AM  
Blogger Jungle Playland said...

MAr.. kata nak bagi pinjam Irina lipat baju at my house.. now boleh tolong aunty cuci pinggan mangkuk laak ok.. huhuh!!

Cutenya Irina pakai tudung...

11:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

cutenye irina pakai tudung. siap ade tmpt persembunyian lagi. dulu aiman pun plg liat nk tkr diaper, tp skg bila dh toilet training, basah skit je, dia pulak yg mintak tkrkn.

11:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

nampak irina mcm budak da beso je..
mcm 4-5 years...

baguzz tu ader ciri-ciri rajin..
bab mak dia jadi simba..
yg takleh tahan...
hehehhe...

kalo kita jumpakan jasmin n irina..
agaknya camne ekk...
hehhehe.....
anak aku pemalas sket..
dia lebih mcm boyish...
nak menolong kat dapur takde..
kuncikan aku kat dapur ader lah...

11:51 AM  
Blogger NadiahKhair said...

~Iman dearie,
auntie nak borang calon menantu boleh? Hang ade tokoh jadik bini Mat Iman yg soka nyuruk blkg sofa kalau mau tukar pampers plus auntie dan mommy Iman pun ade satu persamaan, selalu berubah kejadian jadik Simba. ekkekekek

1:15 PM  
Blogger Wan Amira said...

pandai irina cerita, ni boleh simpan cerita sampai ke tua.. and kepada mommy irina, do u think she follows ur perangai mase kecik2 dulu. :D hehe

6:12 PM  
Blogger mommy@lif said...

hehehe pandainya mengarang... boleh score A nih

jom dtg rumah auntie rad.. boleh tolong basuh pinggan mangkuk periuk belanga tee hee

3:02 PM  
Blogger mommamia said...

adik:aha!adik yg retard!bunyik byk nmpk?nak akak sebut one magical word kt sini ke?r u ready?1..2..3..P.A.T.H.E.T.I.C-Ok dah gi tlg mak basuh pinggan kt dapur,jgn asik nak perap kt blk gua,kemslm yasser-iman kemslm dia ada something special nak tunjuk kt moksu,u just get ready for dat!muahahaha!!

eiseai:betul la auntie,mommy pun ckp saya ada ciri2 utk menjadik bibik,tp mommy taknak saya jadik bibik,dia kata kerjaya tu tak glamer,jadik agent bibik takpe ;)

noha:auntie patut bg tips kt mommy saya bgmana cara menahan diri drpd menyimbakan diri,secara tidak lnsg peratusan mommy utk meroyan juga akan menurun

hawa:ello hawa my long lost fren!thnks lg skali sudi emial aku,blk muar contact2 aku kita leh jumpa,hah raya cina ni aku blk,calling2 eh-irina to auntie hawa:kenalkan kt saya auntie,kedgrannya spt kami mempunyai byk persamaan,nnti saya soh mommy bwk saya gi umah auntie ya!;)

aidan & adnans' mommy:dotty,skang harga dah naik,so i kena charge u lebih,u pun tau kan bukan setakat lipat baju jer,dapur u pun nnti habis berkilat,nnti i bg u quotation eh hihi

zura:a'ah kalau dtg angin PMS dia tu,mmg liat nk tukar,mar geram betul-nyuruk blakang langsir tu yg tak thn tu,lama tau dia diri jer blakang tu,haih mcm2 perangai anak ni..

Ju:Jas kunci ko kt dapur?>hahaha,ni lg cheeky nih-anak aku ni jgn skang jer rajin(even skang ni more on rajin menyepahkan) harap2 dah besar nnti pun rajinla tlg maknya kt dapur..ntahla bila anak2 kita nih boleh jumpa,mak2nya pun tak jumpa lg huhu..

nadiahkhair:aha,mat iman yg hensem tu ya?dia pun berperangai yg sama spt saya?wah chemistry kuat nih,cpt auntie,isi borang cpt!hihi-so auntie boleh geng ng mommy dan menubuhkan persatuan ibu2 simba heheh

ibu emir:ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasik kan?hehe,tp i rasa hubby pun ada contribute gak sikit heheh

mommyalif:auntie rad,mommy kata sebelum dtg kena byr booking fee dulu 10% heheh

4:44 PM  
Blogger Jungle Playland said...

Mar: Muahahaha... boleh buat duit nie. Boleh bukak cleaning service.. tapi prob satu jer..child labour satu kesalah undang-undang..mauahahaha!!!!

12:23 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home