Bubbles of Life

Life is what life is

Wednesday, July 04, 2007

katakan tidak kpd sawan

Hi.

I'm back.

Thanks for all the concern n moral support that i received from u my cyber frens..syg u all,tak sia2 melakukan pengaduan kt blog, u all mmg supportive n gave all the constructive comments/ideas, thanks all,muahs muahs lah!

so, as what has been requested by my dear rafiqah in the previous comment for me to blog on the progress of my poket-rabak problem, i think at this moment we will just 'pejam mata' on the bills we gonna get. We already 'pejam mata' about rm12k yg perlu dibyr kpd lawyer n agent-thanks to mr r.a's saving account and ah long2 dikalangan sedara mara. We are not worry as we will pay back the money to ahlong2 once we settle with epf withdrawal. Tolak deposit rumah hutang piutang segala,saki baki sisa2 duit tu boleh la guna utk psg grill ,kipas, wiring and all..hmm,kitchen cabinet spt kelam dan berbalam2..takpe la settle benda penting dulu..

abis cerita rumah.

Back to the car issue. I already survey the potential car to buy. The important criteria ialah mesti murah dan byran tdk membebankan dan tidak mencekik kerongkong, sng cite M.U.R.A.H, criteria lain tak penting;brape ribu c.c ke, vvt ke,vtec ke v neck ke yg penting boleh bwk aku gi opis -n i found one,sesuai sgt la kan ngan budget aku, rm286 every mth 100% loan for 9 years!heheh-dia ialah si kancil 860 manual-tapi yg sengalnya skang ni ialah aku tak reti nk drive manual, kayu tak kayu aku ni?viva pun ok gak,but 10% downpayment..bout rm4k gak nak kena kuar..takkan duit epf jadik mangsa lagi kot?confirm la kitchen cabinet aku dlm kenangan..

so now..rumah akan start kena byr bln 10, and kereta kena beli next mth,so in between aku kena settlekan utang2 credit card dan tanggungan2 yg tak sepatutnya so that by bulan 10 bila aku kena byr rumah and keta taklah perit sgt. So belajar2 la membeli brg yg perlu shj, sepit2 rambut ke, rantai manik, women's weekly, glittery make up sume kena cut sbb aku make up camne pun muka aku tetap tak cun (boleh tetiba?)

so far,that's the current status. I feel much better day by day n start to organize things back-maybe aritu aku meroyan sbb mcm terperanjat with all the sudden things, but now saya sudah boleh bertenang dan tidak lg diserang sawan bila berckp soal duit..tarik nafas..hembus..tarik nafas..hembus..i'm cool man,i'm cool..

Oh ya, i did a pregnancy test last monday. Jantung berdebar jgn ckp la..tiba2 gerun pikir psl getting pregnant.

dropped the urine on the sample..pejam mata..then tgk the result..

satu garis..phewww..

after all the sesak nafas n sawan in a past weeks,honestly said aku tak prefer utk pregnant, not now,not before i settle all the major things one by one, but kalau ada rezeki tetiba aku pregnant, alhamdulillah syukur pd Allah..aku tak tolak rezeki..yg confusednya bila aku tgk result tu n tau yg aku syok sendiri je perasan mengandung, half of me ckp 'pheww lega' but half of me rasa frust jugak.. very obvious that i'm in a state of confusion..great confusion..kekeliruan dan kecelaruan di dlm hidup-aku rasa penyakit mental block aku masih bersisa 13%.

I'm taking 3 days off starting from tmrw, blk t'ganu for my SIL's wedding this coming saturday, dan aku mcm dah terbyg2 pasar kedai payang tgh melambai2..kain sutera, kaftan, baju kelawar chiffon..ughhh!confirm aku ikat kaki kt tiang pelamin so takyah kluar berabis duit-dont ask me why dekat tiang pelamin.

Take care ya all.

9 Comments:

Blogger Jungle Playland said...

I guess i can relate to your story.
how i wish all the bills just dissapear macam maxis sms yang baru tuu hilang tiba-tiba..hahaha

congrats on ur new purchase.
Enjoy time kat kt.. makang nasi dagang k.

5:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

mar, MIL aku cakap, sometimes nak beli asset cam rumah ni, mmg le kena pejam mata je...kalau pikir2 sgt, bukan setakat sawan, semua penyakit datang..... dia kata macam tu sebab aku ada cakap aku teringin gated house depan umah aku skarang ni, ko perasan tak?...area bk6, bk5 pun ada juga rasanya.

ni pun aku terpikir sebab ko kata ko beli umah ko ni la...ye la sampai bila aku nak dok umah yg sekarang ni, so i have to take a move too!...iiishh...rasa cam tak habis mengah lagi settlekan umah ada nih...nak kena pikir lagi...tapi kalau tak pikir skrg, sampai bila pulak, ye tak?

anyway, lega rasanya bila ko dah lega (eh ko paham ke apa aku cakap ni)... oh ya, make sure tiang pelamin tu kuat cerucuknya, kang silap2 ko heret tiang tu ke pasar payang...huhuhu...

5:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

bravo, bravo!!.. tmpg gembira sbb mar dh leraikan segala kekusutan. planning dh ok, so make sure implementation going smoothly. good luck.

hmm.. psl pregnant tu. kita serupa. 50-50. lega x pregnant, tp frust pun ade. konpiusss!!

berjaya ke taktik ikat kaki kt tiang pelamin tu???...

11:54 AM  
Blogger Nadia said...

hahaha.. baru nak tanya naper nak ikat kat tiang pelamin... hahhaaah...

1:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

there..
i said u can handle it.....
mesti boleh nyer.....

cuma nak bg opinion...
bawak manual ni lenguh ooo..
lelagi keje kat KL...
better amik auto .....

ok..
maka bermulalah..
bill-billss...
fren..life is like that!!
kalo tak tak berharta...lakss...

so redah jer....

9:17 AM  
Blogger mommamia said...

Aidan's mommy:i wish that will happen to my bills too hihi-i mkn nasik dagang for my breakfast,pastu pekena dgn teh o panas,fuhh terangkat!

Noha:mmg aku pakai konsep 'pejam mata' beli rumah ni ,tp nak pejam mata pun kena within budget gak,mcm aku ni within budget yg ala2 semput hihi,takpela rumah ni life time comitment,selain faktor selesa,kitaorg kenala make sure mampu nak byr,kot konsep pejam mata jer tp out of budget,gamaknya terpejam mata terus la tak bukak2 hihi-noha area bk tu mmg best,kalu ada rezeki ko beli la area situ,aman n facilities sume ada kan

Zura:mar ingat mar sorang2 idup dlm kekonpiusan zura pun sama hihi,nape la kita ni,mayb sbb half kita ta kready,half pulak pikir umur makin lanjut n nak catch up ng kwn2 lain,tu yg jadik lagu ni

mamarawks:hihi,tu la i tau mesti ada yg akan question sbb tu i ckp awal2 jgn tanya sbb i pun tak tau heheh

Ju:betul betul,nak pkir enjoy katak je mmg tak berharta aku laki bini sampai ke tua hihi-aku dgn bangga dan berbesar hati mengalu2kan kedtgan bill2 setiap bln hihi

10:35 AM  
Blogger rafiqaheliza said...

I pun tokleh drive manual car!
Lega i rasa u dah settle most of the thgs. I'm sure there's a way out. Balik KT tu, ikat kaki kat tiang pelamin kuat2. U r bound to buy sthg kalau gi pasar payang tu...

2:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

berjaya tak strategi ikat kat tiang pelamin? hahahahha lawak la mar ni

btw i purchased 2nd hand kancil. so far OK.. dah guna 1 and a half yr, x byk prob. kalau nak beli 2nd hand kena pilih betul2 la, and before apa2 kena servis, tukar timing belt etc etc. i pon tak baper tau sebab mostly my husband yg handle

and betul.. better get auto car, jenuh lenguh kalau jam babe! just sharing my 2 cents :)

11:10 AM  
Blogger mommamia said...

Raf:haha!i ada geng tak reti drive manual!raf,i 'terpergi'gak pasar payang tu!tp i pau hubby kali ni belikan baju hehe

mommyalif:tak berjaya la awak,ikatan tak kuat hihi-tu la i 'm thinking of buying 2nd hand kancil,tp tu la kena beli betul2,tgk milege yg rendah,accident-free,kalu tak bykla nnti duit nak kena kuar repair lak-hope to get a car like yours yg tak buat ragam!

8:57 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home