Bubbles of Life

Life is what life is

Tuesday, May 15, 2007

Ibuk ibuk sekalian..

*belated wish,but tak kira nak jugak*

Happy mother's day to me
Happy mother's day to my beloved sistah puan Marniza
Happy mother's day to all my darlings i.e mommies' blogger
and the most important thing,happy mother's day to my one and only emak,puan Zalitah..

bila diri sendiri dah jadi ibu,then only i know betapa payah dan besarnya mak punya jasa dan pengorbanan mendidik aku 5 beradik..now only i know mak..

sakit melahirkan, jerih perih membesarkan..
aku baru sorang anak,mak dulu 5 org
aku bekerja at least tak peruk 24jam kat rumah mengurus anak dan rumah tangga, mak fully housewife, tak bekerja..betul2 mengabdikan diri pd rumahtangga dan kebajikan kami 5 beradik yg mcm2 kerenah ni 24jam sehari selama berpuluh2 thn,no escape..
aku berpeluang tgk wyg, berkaraoke dan menghiburkan diri bersama rakan2,mak tak pernah berpeluang berbuat demikian..hidup dan dunia emak hanya dirumah membesarkan kami adik beradik..YET..Mak tak pernah mengeluh,mak tak pernah mengungkit, mak tak pernah meminta apa2 balasan.. dan lepas aku sendiri dah merasa jerih perih menjadi seorg ibu,aku lg appreciate dan selagi boleh menjaga hati mak and aku tak segan silu ckp 'i Love You' kat mak at the end of our converssation thru phone..aku mmg betul2 maksudkan..

Mak, Happy Mother's Day..and here again tanpa segan silu anak mak nak menyatakan di dunia internet ni, i love u so much..


ini emak saya, yg sebelah itu ialah adik saya yg agak spastic,harap maaf kerana gmbr saya yg vogue bersama emak tercinta tiada utk ditempekkan disini (sila abaikan ayat2 yg meloyakan tekak,saya sedang meroyan di opis,harap maklum)

u know,hubby gave me this for hari ibu...



ahhh..i love!!!!!my 1st EDP parfume,thanks so much mr r.a,i promise i akan jaga dan membesarkan anak u elok2, dan keep on beranak dan beranak dan beranak dan beranak semahunya sampai u kata stop heheh thanks lahling!


9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

dulu2 sblm ade anak, mak slalu ckp "nnt kalo ko ade anak, br ko tau..." lps dh ade anak ni, mak kata "skrg dh jd mak, br ko tau camne..." - betul lah tu.

sooo... dh pakai perfume tu???... bertambah 'wangi' & vogue lah ibu yg sorg ni ek??... :)

10:04 AM  
Blogger noha chomel said...

mar, ni yang balik lambat semalam ni eh????...heheh...siap bergema lagi tu, tak takut ke tinggal sensorang..theheheh..

anyway, selamat hari ibuk! oh ya, aku dah pi dah kedai kz d laila tu, ok la, not bad tapi service ada lambat sket.

p/s: are u sure u can beranak, dan beranak dan beranak lagi??? heheheh

12:07 PM  
Blogger Hot Mama said...

Mar, hahah! hubs u baca nie sure nak u branak 10kan nanti..hahaha!!!

so reading this i gather u ngah trying ke ni?.. jomlaa join i! baru best preggy same-same...

anyway happy mother's day to you!

2:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

emmm best nyer dpt hadiah lagi.....
hemm...
hubby aku wish pon tak..
hampeh....
bila aku bebuat bengang
dia..
tersengeh-sengeh...
bebuat peluk anak dia....
dia bukan type romantikklah...

12:57 PM  
Blogger mommamia said...

zura:hihi,mcm sama je ayat2 mak kita ni-mmg betul pun skang tau la penangan dia camne,tu yg taknak lwn ckp mak dah,ye la kita boleh imagine kalau anak kita buat kat kita blk,sgtla akan menghiris hati dan perasaan kan

Noha: 'beranak dan beranak dan beranak lagi' heheh aku rasa aku soh kucing aku je la yg beranak byk2,anak kucing pun kira anak gakkan?hihi

Hotmama:i kan,half of me suka kalau anak ramai,half pulak taknak sbb malas nak melalui proses beranak dan berpantang,tp papepun depend kat hubby,kalau dia nak 10,10 la i bagi hihi..kalau ada rezeki la kan..

Ju:hihi,ok la tu ju,nak gak husband ko wish drpd dia tak wish lnsg,ala ju,sesetgh husband ni kureng tang sini,lebih tang lain pulak,sama la cam hubby aku,ada gak kurengg dia tu,cuma tak cerita kat sini je hihi,no body's perfect pun kan

10:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

happy belated mom's day to you to! huhuhuhu wanginyaaa entry nih... :p

mommyalif.efx2.com

1:59 PM  
Blogger mommamia said...

hihi,tq!mommyalif,happy belated mother's day to u too!

9:38 AM  
Blogger rafiqaheliza said...

Happy Belated Mommy's Day to you!
Wowwies! Bestnye dapat hadiah. I wish pun takdak. Hubby ckp everyday is mother's day. So I asked him "dah tu nape tak wish hari2?" Hehehe..i was a bit emo at that time sebab tak sihat..Kalau tak, i tak amik pot bende kecik ni..hehe..
Weii, beranak dan beranak dan beranak lagi?! Byk tu!

9:43 AM  
Blogger mommamia said...

sama mcm i,bila tak sihat mmg emo skit,cpt jer nak terasa hati,actually tak kisah pun kan,i ni lagi la jenis bukan 'pompuan' sgt,bunga2 ke romantik2 ke tak reti,but hubby nak bg alhamdulillah..ambik aja la kan-'beranak dan beranak dan beranak lagi' tu adalah ayat pemanis mulut sbb dah excited dpt hadiahkan heheh

12:09 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home