Bubbles of Life

Life is what life is

Tuesday, April 03, 2007

saya anak jati muar

I had a wonderful weekend, apalagi kalau bukan blk muar and berkumpul sekeluarga beramai2, susah nak dpt peluang kitaorg 5 beradik sekali balik, tu yg best bila semua ada.

Part of happy jumpa mak abah and berkumpul adik beradik, being in muar is already a bliss,i just love muar, the town itself,tmpt aku membesar dr kecik smpi la dewasa (tiba2 sentimental).. the place is so preserved, not too kampung,not too bandar,i could say it's a moderate town and if i am given an option wether to stay in kl or muar,no doubt and fullheartedly i would say muar is my choice (mentang2la kampung sendiri kan heheh)-best tau muar ni, tak boring and boleh thn happening gak,and even happening pun takla hectic sakit kepala mcm kl, so tu yg best tu,tp kampung sgt pun tak syok gak sbb nnti mati kutu,but muar ni as i said,dia balance,moderate..so ada a few places yg best; ada tanjung emas tmpt rekreasi melepak tepi sungai, then ada bot bwk menyusur sg muar,ada driving range,ada bowling, tmpt main futsal,mini cineplex, hypermarket econsave (dekat sesgtla ng rumahkan,jalan kaki pun boleh),7-e pun dah byk, hah mcm2 ada tau-food pulak, of coz la mknan terkenal muarkan i.e mee bandung,otak2 muar, then mee siput,murtabak s'pore, medan ikan bakar(ni mmg fav hubby,everytime blk muar mesti nak pekena ikan bakar sabak awor)-fastfood pun byk dah,pizzahut,mcd,kfc..hah cite psl fastfoodkan, recently i balik happy sgt!happy sbb ada...ada...SECRET RECIPE!!WOOHOO,caya la muar ada secret recipe tuuu..


posing di secret recipe cawangan muar..


tak tipu tau,tgk banner tu,hah ni pulak duta secret recipe cawangan muar merangkap pemandu kpd mak irina pd hari itu.
happy sbb ada secret recipe, terus la kitaorg gi membeli birthday cake utk irina and mentor dia,who else kalau bukan Nur Qistina Asyura..tak abis2 lg aku ni cite psl b'day irinakan, actually plan asal mmg nak buat b'day party utk irina kat kl, tp terpaksa cancel sbb ada jer hal2nya masa weekend,last weekend lak dah blk muar,nak buat this coming weekend mcm dah basi la pulakkan,lama sgt dah masuk april dah-then dah alang2 blk kg semua ada belikan aja la kek,buat syarat kata org,saje bg birthday girls happy..

birthday girls...3 years old qistina(1st march) and 2 years old irina (21st march)-sempoi jer acara potong kek,birthday girls pakai baju tido jer,ni ala2 konsep pyjama party la ni heheh-tokmak dgn kain batiknya,tokbak lagi la berkain pelekat tak pakai baju,tak gamak la pulak nak tunjuk kat sini heheheh


qistina happy nyanyi sambil tepuk tgn, irina teruja sampai melopong

dah melopong lps tu tak tau nak tiup lilin, mentor sdg menunjukkan lilin yg perlu di tiup
"ini protege saya, saya akan membimbing dan menurunkan segala ilmu penundukan ibubapa yg telah saya mahiri kpd irina,irina juga telah mula menunjukkan kemajuan didlm menguasai beberapa kemahiran penundukan ibubapa ini,saya bangga terhadap pencapaiannya" -Nur Qistina Asyura

birthday girls,may u be a good daugher to your mama and mommy as same as your mama and mommy play a good daughter to tokbak and tokmak(smpt lg memberi credit kpd diri sendiri)-nak blk muar lagikkkk..


9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

sorry to say this...aku tak suka muar, menyampah!!...eerr...atau sebenarnya aku tak suka senior dan sekolah sains muo..kot (garu2 kepala)....

heheheh...tapi itu dulu, takde kena mengena dgn ko eh...lagi pun ko paham2 la kan mar masa dok hostel dulu camne...eeii...kalau disuruh ulang semula, aku nak skip that part

aku ingat masa dok hostel dulu, pegi bandar muo tak sampai 3 kali, sekali sebab nak beli kasut, sekali lagi ikut korang berjalan, kalau outing pun aku akan balik jasin umah makcik aku, ye la...dulu2 takde apa sgt yg menarik kat bandar muo tu, dari keluar outing baik la aku basuh, gosok baju...dan tido jugak..aktiviti utama budak hostel...ko lain la, kalau kuwa boleh balik umah...best sket...

skrg kalau balik bp pun, jarang keluar tangkak, so tak lalu la bandar muo, aku trus keluar yong peng sebab nak cepat sampai, tapi on the way back to kl, aku mmg suka lalu muo dan melaka, sebab leh beli pau, belacan..etc..eksotik food yg kita takkan jumpa kat kl ni... :)

12:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

family zura peminat murtabak s'pore yg kat petronas trafic light tu. hmm... yummyyy... ari blk kl, klr tangkak, singgah tapau martabak skali! :)

elok pulak irina, x de nk usik2 kek kat dpn mata tu.

1:00 PM  
Blogger mommamia said...

Ju:ju,ingat tak soto kat area spital muar?sedapkan,kita dulu manjang la ponteng prep ptg, buat muka sakit pastu mntak permission gi spital,yg tukang bersubahat uncle manan driver coaster ikut je la kehendak kita soh dia bwk mana2 kedai mkn,sanggup btul kita ni nak mkn soto punya psl hihi,hah kdg2 uncle manan jadik mangsa bwk kita gi kfc gak haha!kenangan..kenangan..

Noha:hah part dok hostel tu dulu pun aku boring!hihi,eh aku ingat aku ng ju jer nyampah dok kat sekolah tu,asikla doa sekolah terbakar so kitaorg boleh blk haha!ko pun tak happy eh noha?sbb yg asik nmpk homesick aku jer,tp kdg2 nyesal gak tak enjoy masa dok SBP dulu,rasa cam takde kenangan lak,kenangan pun kita2 sedorm je la,ng senior lg la lnsg takde kenangan!tetiba aku teringat si suriani skepeng tu terjerit2 masa orientation week,apa cite dia skang haha

Zura:hah tu la pun kedai murtabak s'pore,mmg bestkan,harga mahal skit pun tp puas ati,besar ng daging byk!tak jumpa la camtu kat kl ni,nasib la mar org muar,kalau dah teringin blk kg boleh carik-irina masa tiup lilin elok,pastu bila dah ptg kek,dia nak conquer pisau kek tu nak pegang sorang2 pastu nak potong kek,ngeriii..

11:48 AM  
Blogger Hot Mama said...

Mommamia nie makin the bomb laa. love your pic! Btw i really hope mulut u masin pasal u cakap i might preggy girl this time...InsyaAllah!

1:34 PM  
Blogger mommamia said...

HM,tak 'da bomb' la, tu trick dr penataan cahaya kedai jer tu, that's y i nmpk cam putih and flawless pdhal i 'malap' gak tau hihi-tu la hopefully masin mulut i u dpt girl this time,best dpt sepsg

8:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

mar, tumpang lalu...

zura, dulu aku macam ko, murtabak s'pore kat muo la kegemaran aku, bila aku dah kawin dgn org an, aku beli murtabak s'pore kat larkin atau kg melayu, langsung lupa murtabak s'pore yg kat muo! lain kali, kalau ko turun jb, try beli murtabak s'pore kat jb, mmg best!

back to mar.....

mau nye tak homesick mar, kalau duduk kat pagar tu, aku benci tgk keta yg lalu lalang...terasa aku dlm penjara, diaorg saje2 je lalu lalang kat luar.

senior jgn citer, tak sekor pun yg aku ingat! buang masa dan amik space dlm otak je...nasib baik la ada kenangan yg manis2 dgn korang, bole la dikenang2...:)

2:21 PM  
Blogger david santos said...

Hello, Mommamia!
This work is very nice. thank you
have a good weekend

1:43 AM  
Blogger rafiqaheliza said...

Ler, org muor jugak. I every Raya balik muor coz my father org muor. What I c is Muor makin crowded skang. Jam sana sini but not as bad as KL lah...Tapi i like the old Muor better. Eh, food toksah citerlah. Superb!!
Ashraff pun ada ckp ala2 muor jugak esp bila dia cakap 'beso'..and some of the sentences, so muorian!
Eh, your post before this, jeleslah tgk mom-doter relationship ni. Hoping for a doter next time...

5:21 PM  
Blogger mommamia said...

Noha:haha!dok kat tepi pagar tgk org n kereta lalu lalang pastu berangan dpt blk tu perangai aku ng ju gak tu,la hai tak sangka noha ko pun sekapal ng kitaorg rupanya,kalau aku tau boleh ajak ko layan homesick sama2 kat tepi pagar everytime masa riadah hihi

Rafiqaheliza:laaa,ada darah muo rupanya hihi,muor kt mana raf?boleh la dtg umah i kalu u blk kg-bab jem tu mmg pun,tak thn gak esp kalau festive season,atas jambatan tu jgn ckpla,luckily 2nd bridge dah buat but stil jem jugakla-ashraff ckp muo?haha pandainya dia,mana dia dpt tu?dr u ke?mmg muo sgt orgnya!raf,may u get a girl next time u conceive,then boleh main dandan2 dgn anak,mmg layann!

8:47 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home