Bubbles of Life

Life is what life is

Wednesday, February 28, 2007

aneh kah?

I've been tagged by mommyalif, to list down 6 weird things about myself,so here goes my lists:

Weirdo no 1-mengagumi rambut gatal dan blackhead
I’m so obsess with rambut gatal, tau kan rambut gatal?frizzy hair yg ada di celahan rambut yg lurus, sng cite rambut rosak la-rambut gatal ni lagi keteng lagi best,lagi mcm magie,lagi laaa aku tempted nak cabut-kdg2 sambil buat keje aku suka raba kepala carik rambut gatal ni, feeling dia fuhhh! high jer esp bila dpt cabut yg paling kerenteng and magie-yg menggerunkan ialah aku bkn aim kat kepala aku sorang jer,tp geram tgk rambut gatal org lain jugak-kalau setakat adik beradik or kwn2 tu mmg dah puas la rambut diaorg aku kerjakan, ni masalahnya bila dgn stranger/collegue/client pun aku bernafsu kat rambut gatal diaorg gak, rasa mcm rambut tu melambai2 je kat aku mintak di cabut,boleh?same goes to blackhead/whitehead kat muka-baik muka sendiri atau kat muka org lain,aku mmg geram bila tgk-there’s one time aku jumpa client di mana dia ada blackhead yg besar kat btg idung, blackhead tu kalau tekan sikit jer sure sng kluar,disbbkan aku asik pandang blackhead dia sambil membygkan aku menekan blackhead tu kluar,aku tak concentrate n tak paham sepatah haram pun apa yg dia explain-end up aku blk lmbt aritu sbb terkial2 buat proposal yg takde clear guideline(nak call client tanya blk takut sbb td beria2 anggukkan) tak pasal2 blackhead tu kena maki..

Weirdo no 2-si sesat barat di kota kuala lumpur
My sense of direction sucks!aku pelik la tak kira la brapa kali aku dah lalu jln tu, aku mesti tak hafal punya, tak ingat2-jgn la suruh aku drive sorang2 esp area PJ old town or Damansara,aku mmg lost, confirm boleh smpi ipoh-pd aku jln tu nampak sama jer.Hubby slalu bising kat aku sbb dia lah nnti org yg aku susahkan bila aku dah sesat

Yang sesat dah ni…byg putrajaya tak nmpak pun, tetiba dah sampai dengkil, yang dtg sini ambik eh,tak reti nak blk ni’
‘laaa..kan baru pegi sana minggu lepas, tak ingat dah?ya rabbi ni baru kuar hutan mana ni?’
kejam tak kejam ayat?

Paling kronik skali kdg2 kat shopping complex kalau nak pergi toilet kan mcm selok belok sikit kan?masuk kiri then kanan then kiri blk baru jumpa toilet, hah aku bila kuar toilet tu slalu blurr,tak tau nak gi kiri ke kanan, slalu jer end up jumpa pintu ke tangga kecemasan-ni pelik ke apa ni?or is it bongok is the best word to describe?

Weirdo no 3-mengagumi kaum sejenis, boleh?
I’m sooo worship beautiful gals hahah..aku rasa yg ni pelik-tak tau la pasal aku suka tgk pompuan cantik dan hot, drool drool.. but but don’t get me wrong ya,I’m not a lesbo here, kalau lesbo tak la pulak aku kawin ng beranakkan, just that mengagumi keindahan makhluk ciptaan tuhan even with a same gender,takkan asik nak tgk laki hensem jer kan,adil la skit -dan utk menambahkan lagi kepelikan dan kejelekan, aku siap suruh lagi hubby tgk pompuan cantik tu dan kami bersama2 mengagumi kecantikkan dia, giler mental kan aku?slalu la kalau lepak kat mamak or jln kat shopping complex, ada chic cantik yg lalu or amoi seksi ke aku mesti cuit hubby suruh dia tgk gak..

“yang,yang tgk awek tu,cun laa” or “gila la amoi tu selamba jer jln tunjuk cleavage, tgk la cpt yang!-and I was once a math tuition teacher for one of my friend’s cousin, this gal is a tv model,I tell you, she’s drop dead gorgeous, budak baru 15thn tp cantik giler..aku slalu jer bersemangat nak gi umah dia ajar tuition sbb nak tgk muka jelita dia tu..pelikkan aku ni?ke jelek?

Weirdo no 4-are u out of your fookin' mind mar?
Baca ruangan obituary kat newspaper (the star or NST),it's like suke ok,serius tak tipu. Tak tau la apsal perangai aku buruk camni-this section mmg takkan miss punya;tgk gambar org yg dah meninggal, pastu baca nama anak2 dia, menantu, cucu cicit..pastu suka gak baca poem2 yg ditulis-kan ada date of birth and death kat situ kan,nnti start la aku buat pengiraan umur dia masa meninggal..pastu kang yg mana meninggal muda ditambah plak dia hensem/cantik mula la aku simpati lebih, nnti aku ckp dlm hati..”sian..muda2 lagi dah mati..dahla kau ni hensem..” mcmla org hensem tak boleh mati awal-apa kena la dgn aku ni, taknak ckp lebih2 la, aku pun dah gerun dgn diri sendiri..

Weirdo no 5-gawwddd..get a life la mar
Suka meramas perut yg buncit haha! Masa zaman study dulu, slalu meraba dan meramas perut kwn2 esp my housemate, dah ramas perut kwn, kang ramas perut sendiri pulak-skang target terbaru adalah perut Irina,syok dpt usap perut dia, dah usap pastu cium ng tiup perut dia, best best! lembut jer mcm jelly haha-k la enough said, aku mmg freako..

Weirdo no 6:i've got nothing to say..i rest my case..
Suka berlagak spt baby bila berdua dgn hubby. Slalu membuat suara spt baby dan akan berckp ‘ni baby abg ni, yg ni baby’ sambil menunjuk kpd diri sendiri dan memaksa hubby ckp ‘ye la a’ah baby..’(slalu flat intonation,takde perasaan)-did I mention bout bersengayut and bergantung di belakang badan hubby mintak dicapuk?now,I don’t think this is pelik, menjengkelkan is more like it..

mommyalif, ok tak ni?puas ati tak?hihi-as what had been said by other bloggers yg dah di tag,i dont know wether to classified all the list above as weird or not, ke kot aku yg syok sendiri ingat weird tp tak weird pun bg sesetgh org..so who's next?haha(evil laugh) let me see..

nohachomel, xura nurkasih, hotmama, rafiqaheliza, zetty..u've been tagged!c'mon frens, cpt citerrr kepelikan masing2, jgn la malu2 ya..heheh

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

adehhhh....aku ingat nak meng'escape'kan diri, kena gak ke?? iskk...last time ke tagged, dekat sebulan baru siap, so, kali ni pun tunggu le sebulan, bole??

seperti biasa, entry ko mmg 5 stars la kalau bab nak bagi org ketawa terguling2... selamba je aku ketawa depan bos hubby tadi, dia pun pelik tgk aku...hweheh

12:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

u really wierd la, mar! tp bab sesat kat shopping complex tu mase parking ke pi toilet ke.. mmg hancusss... smpi hubby slalu dengki, biar zura jln dulu. lps tu si bini dia ni pun x reti2, nk b'jln tu mmg penuh confident, tgk2 salah jln! cehhh!!..

hmm.. nmpknye zura kena brainstorming nk buat ni... tunggu ye??.. dan rajin2 le melawat blog zura, sehari berkali2 pun x pe... heheh...

5:16 PM  
Blogger mommamia said...

noha:heheh,ooo ada hati nak meng escape kan diri ya..takpe noha,sebln ke setahun ke aku tunggu jugak,buat tau!heheh

ju:ko pun baca obituary tu?haha!terus aku rasa aku tak freako sgt sbb ada geng!and perasan mcm baby tu sumpah aku ingat aku jer sorang2 buat perangai camtu,ko pun sama gak haha,agaknya sbb gap umur kita ng hubby jauh kot,sbb tu buat perangai ngada2 camni,baby hapanya dah tua bangka haha!

zura: zura pun fail yer bab ingat direction ni,tp mmg kan,kdg2 confident jer jln,tup2 salah-zura pun buat tau, tak kira la bape lama pun,mar ttp akan menunggu dan menjadi pengunjung setia blog zura hehe

9:24 AM  
Blogger mommy@lif said...

hahahah nengok ruang orang mati? yang tu agak scary la.. 1st time dengar nih :)

2:52 PM  
Blogger mommamia said...

mommyalif,scary kan?i pun takut gak ng diri sendiri,tp cam takleh nak kawal,mesti nak selak ruangan tu jugak hihi-hah tp i'm glad bukan i sorang sbb ju pun sama jugak haha!

4:45 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home