Bubbles of Life

Life is what life is

Thursday, February 15, 2007

V is for Vitagen, eh Valentine's oops!

Yesterday was Valentine’s Day.

A few of bouquet of roses reached my office yesterday, belongs to amoi amoi kat admin dept,hah nampakla muka sorang2 glowing and radiant sbb dpt bunga dr boifren masing2

‘wow!a full bouquet of lilies!this must be very expensive!’I told ms kor yg tgh teruja dpt bunga

‘yeah..my favourite flower,that’s why my boifren buy this for me” she smell the flower, put up a smile and walk away. After that I was bombarded with this fav q from all of my colleagues “what did you get from your hubby for valentine’s present?” or ‘what type of flowers your hubby get for you?” and I was like duhhhh..tiap2 taun soalan ni mesti ada k,and tetiap taun jugak aku kena ckp ‘I don’t celebrate valentine, everyday is a valentine day for me and hubby’ ..aku tau ayat tu mmg berbunyi poyo dan eksyen, tp mmg aku saja nak ckp mcmtu so org yg tanya aku tu terus ‘oooo ok that’s good’ terus blah sbb dah tak tau nak ckp apa.

I mean, aku mmg tak sambut valentine’s pun, in fact 14th feb tiap2 thn adalah sama jer mcm hari2 biase yg lain, nothing special for me and hubby..mmg dr zaman bercinta dulu we dont really practisekan hari valentine’s ni sbg agenda wajib tahunan ..lain la birthday or anniversary atau hari bapa/ibu..tapi special sgt ke valentine’s ni? Kampung ke aku ni sbb tak celebrate?ke sbb working environment aku dikelilingi chinese2 yg mmg suka dgn benda camni menyebabkan aku tetiba terasa diri ni conservative dan kolot, tak mengikuti peredaran zaman bak kata org-but ada juga a few of my friends malay yg celebrate valentine’s ni;pegi hair stylist buat rambut, cari dress nak pakai gi candlelite dinner, boifren dtg ketuk pintu umah bwk bouquet of flowers, pergi candlelite dinner tangkap2 gambar then exchanged present hah!giler sebijik plot drama.

me?it’s a BIG NO NO fo Mr R.A to ask me out and celebrate valentine’s day,he just doesn’t believe in all this v day thing and fret not,sekelumit pun aku tak amik ati, I’m fine with it, why?selain dr aku merasa ni bkn budaya kita,k la aku ngaku, sbb yg lain ialah aku tak reti dgn benda2 ni sebenarnya hihi-aku tak reti nak beromantika kat bwh cahaya lilin, mkn terkuis2 dan tersipu2 sambil muzik mengiringi kesipuan aku..tak reti laa..kami adalah couple yg kayu, dua2 straight spt kayu, tp tak la pulak lnsg tak romantic, mushy2 thing ni adalah jugak cuma it’s not that formal-ye la,aku suka mkn kat tmpt yg bingit yet happening, dulu2 masa bercinta slalu dating kat uptown, hartamas square, ravi, uncle don..tak ke semua tmpt2 bingit dan memekak?so masa dating ckp pun terjerit2 sambil makan, tu tak kira aku mengilai lagi tu, so celah mananya romantik? really la i'm not used with this suasana lampuan kelam muzik melancholic ni sume-and and..aku tak reti appreciate bunga jugak..rugi jer nnti hubby beli beratus2 ringgit,and biase la being typical kampung minded aku mesti punya ckp ‘drpd belikan bunga yg beratus2 ni baik belikan i jewelry or baju or kasut’ hihi-tp ye la tak sume couple pelik mcm kitaorg ni kan, aku paham, kdg2 couple saja jer seronok2 nak sambut ni kan?takpe la,as long stil berlandaskan agama dan tak terpesong,tak salah pun..

Just say that I’m conservative, kampung, kolot orthodoks takpe, aku tak marah, but I really need to know and kind of wonder, kenapa la perlu memberi bunga di hari valentine?tau tak harga bunga bape hengget je kalau hari2 biase,ni kenapa la kena sampai beratus2 di hari valentine ni?dan tau tak bunga itu akan kering dan layu dan akan terperosok di ceruk rumah at the end of the day?tak ke tu satu pembaziran?utk makluman diamond atau kasut atau baju tidak akan layu dan kering ya.

Happy valentine’s day juga utk awak2 semua (belated)-muahhsss

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

zura pun x prnhnye celebrate V day ni. tp prnh lah jugak dpt setangkai bunga ros yg sungguhlah keciknye tp harga mencecah rm10! itu pun sekali je, ntah knape hubby (bf mase tu) tetibe nk bg bunga sbb dia bkn jenis mat bunga!

btw, lps kawin, almost every yr dpt bouquet of red roses, delivered kat opis, mase besday. so sweet... :)

shower the one we loved everyday, anywhere, anytime, before it's too late. don't wait for 365 days until the V day; or it's too late. nnt sape yg putih mata??.. ;)

9:34 AM  
Blogger mommy@lif said...

sekapal lah kita.. tak celebrate V day.. sejak zaman berchenta pon lagi. it's being too commercialized sebab tu bunga-ros-cameron-2 dozen-10-ringgit-je jadi beratus ringgit kat sini!

10:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

zura:ala romantiknya hubby zura!wah siap kirim bunga kat opis lagi tu masa b'day..so sweet,he really make an effort to show his love n appreciation towards his wife,untung zura!moga maintain romantik gitu!

mommyalif:hihi,mmg sekapal-tp tu la melampau2 tu harga bunga,as what u said kat cameron 2 dozen 10inggit jek!

4:18 PM  
Blogger rafiqaheliza said...

I cam u gak. Tak suka bunga. Might as well belikan I chocolate. Boleh jugak ngap! And me and hubby are like buddies, so romantik2, cakap ayu2 sambil pusing2 straw kat dlm air, is not our type...But gifts are not our priority so kalau takde pun takpe, just a wish will do (not valentinelah..we don't celebrate that). Senang citer, i macam u jugaklah...hehehe...

11:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

mar tumpang lalu eh,

ju...dulu lain, masa tu lom dpt lagi, skang lain, dah dpt dah, dulu pokok baru nak idup, kena siram letak baja hari2, skang pokok dah jadi balak, tak siram pun bole hidup...heheh

tapi kan, takleh la mcm tu kan..kan... uuisskk...kalau nak kupas bab ni, panjang lebar jadinya nanti...kesian puan punya blog :)

4:30 PM  
Blogger Hot Mama said...

kita org tak celebratepun.. but previous years sajer jer nak kluar-kluar.. bahang love tuu merata-merasa sampai tempias skit kat kita org!hahah!!!
This year "celebrate 4 org" hubby, i, baby and baby's nanny. So the romantickan..hahah!!

5:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

rafiqaheliza:betul tu,harga bunga tu kalau buat beli coklat mmg confirm dpt buat stok utk sethn punya,org kata stok perang hihi,kalau coklat boleh gak ngapngap kan?

Ju:meh aku tlg jawapkan hihi,aku rasa lah kan sbb bila dah kawin ni laki kita komitmen dah byk,tanggungjwb dah besar so kalau nak ber luxury mcm masa bercinta dulu mayb tu yg hubby pikir 2-3kali kot,budget pun dah byk lari kat rumahtangga anak sume,lain la bujang dulu-hah tapi special event cam b'day ke,anniversary hah yg tu okla kan bwk gi mkn,or bg present..ala biasa la ju,laki ni sensitivity kureng skit,kdg2 diaorg alpa,tak mcm kita org pompuan mmg sensitif,aku kalau tak dpt hadiah pun takpe,janji kena wish; bak kata org 'the thought that count'..tp kalau ada hadiah alhamdulillah,lg bagus hihi

Noha:hahaha!aku suka la perumapaan noha ni,mcm betul je!alamak kita ni dah kategori balak ke,cesss patutla dah kurang baja hihi-tu la patutnya dah balak pun kena la siram ngan baja gakkan,baru la subur dan mekar sepjg masa (boleh ke balak mekar?hihi)

Hotmama:haha!mmg romantik!tu la dulu berdua skang dah terus berempat,takpe kewujudan org ke3 dan ke4 tu pun result drpd cinta u n hubby yg membara2 la tu!the product of love hehe!

3:55 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home