Bubbles of Life

Life is what life is

Wednesday, December 06, 2006

tidak..saya bukan workaholic..

Ok.

Sila lah lihat time di bawah..it's 7pm already,and aku kat opis lagi..

iyer,di waktu2 hening begini menjelang maghrib aku still lg 'tertonggoh' kat meja aku taip blog..

konon mcm aku stayback sbb byk keje la kan,ni bos jepun dpn aku ni jeling2 je dgr aku ketuk2 keyboard, gaya seorg profesionalist yg begitu berkarisma, stayback krn byk paperwork2 yg perlu disiapkan padehal..aku taip blog..heheh

y aku taip blog at this time?sbb aku cuba mengisi masa dan nak kelihatan busy...

y nak isi masa kat opis dah mcm org takde rumahtangga n family?sbb aku tunggu hubby jemput..tp la ni dia meeting.. dah maghrib buta pun nak meeting jahil apa bos melayu dia ni..huhu

ni lah penangannya pakai satu keta, mmg sejak hubby hantar n jemput selalu je la aku blk lambat,even dia sebenarnya abis keje kul 5,aku kul 6,ikutkan ok je kan,timing cun je kan,tp tu la keje hubby menuntut masa yg lebih drpd yg sepatutnya..dan aku mls nak bising2 nak komplen, ye la nak gaji laki lebih hah ni la pengorbanannya pun..semlm pun blk lmbt gak, mak and along dtg kl n lepak umah ija still i cant managed to meet them huhu..sodeh den..baru ingat nak berpoya2 bersama family..

yg kesian kat irina laa..slalu mommy n abah ambik dia lmbt, dah gelap baru sampai nursery..budak2 pun dah kurang,irina pun dah main sorang2 kat nursery takde geng..what to do syg..ada la jugak yg mensuggestkan idea aku beli keta satu lg,ala kancil pun jadik la kan,lepas aku nak gi blk keje n fetch irina..hmm..still think bout it, tgk la kalau keadaan memaksa..kalu dah sampai satu tahap irina panggil cikgu dia mommy or meraung2 taknak ikut aku blk rumah sbb dia ingat cikgu nursery mommy dia, harus aku beli keta satu lg!

haaaishh..terasa patah kaki..dulu anytime nak cabut,aku cabut..blk awal ambik irina, masak for dinner..now ni mmg tapau je laa..terasa dah lama aku tak meng'mop' dapur..hah pastu aku terasa yg aku skang ni spt gila kuasa dan nama asik stayback je kat opis..mesti diaorg ingat dah nak menjelang appraisal baru la muka aku nak menempek stayback kat opis konon mcm rajin laa, begitu komited dan dedicated!..oh tidaaaak,jgn samakan aku ng colleague2 kiasu yg lain, yg hidup dan mati adalah utk company..dtg pkl 7, blk kul 9mlm, lunchtime tak kluar mkn roti dpn comp,tidak aku tak rela di cap sebagai workaholic dan gila kuasa,aku adalah org yg ada life n aku taknak mati kering kat dpn monitor comp..nasib ada kani, kdg2 kani kesian tgk aku tercongok tunggu hubby, dia selalu offer nak hantar, even rumah dekat but still i feel bad sbb nnti dia kena u turn jauh..

i want my irina now..i want hubby to come and fetch me now..i want to b at home at this moment..i want my own car..uhuhu

ok hubby dah call!nak blk dah!yeay!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

la kesiannye irina kena dok kat nursery smpi ari dh gelap. kesian gak kat mommy dia sbb kena stayback, tp x pe lah, bila appraisal cantik, $$$ pun cantik gak. ape salahnye pura2 jd employee of the year kn???... ;)

opis zura ng hubby sekakang kera je, tp still pi asing2 sbb hubby slalu blk lmbt, lps maghrib.

11:48 AM  
Blogger mommy@lif said...

kesiannya.. cerita kita lebih kurang je la mommamia.. today je plan nak ciao awal sket.. i rasa elok jugak ade 2nd cra.. untuk emergency cases la.. kalau dapat bonus3 bulan..sure lepas buat downpayment :) kan?? kan?

3:22 PM  
Blogger mommamia said...

zura:tu la,hubby zura keje bankkan?lagi la dah ujung2 thn ni mmg org bank busy-employee of the year?hihi ada lg kiasu2 yg lg dahsyat dr mar,set2 dah nak berumahtangga kat opis,agaknya kalu boleh tido kat opis abis lama dah dioarg buat hihi

mommyalif:awak pun sama kes mcm kita ke?hihi sian alif ng irinakan, mmg laa,kena ada 2nd car camni,so far i takde emergencyt case lg,kalu terkena tak tau la camne,balik naik cab la jwbnya-bonus 3bln?i sembelih lembu buat kenduri doa selamat kalau betul dpt heheh,blanja u pun ok gakkan?:P

Ju:yer ju..tu la kesiannya kat anak2 dok nursery ni,cam jas mak ko jagakan?sure dia tak terkurang kasih syg,aku ni slalu rasa irina tu cam kurang kasih syg,tu yg asik buat perangai je tu,nak attention kot-aku mmg dr dulu bercita2 nak jadik pelakon,tak dpt belakon kat tv,aku berlakon kat opis pun jadikla haha!

9:26 AM  
Blogger Hot Mama said...

hahaha! since u at the ofis [sort of stay back..] buat laa LLB (look like busy)..hehe

3:27 PM  
Blogger mommamia said...

hah mmg pun,LLB zone starts as early as 3pm!hehe

8:46 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home