Bubbles of Life

Life is what life is

Tuesday, December 26, 2006

Kesepiannya saya ini di sini

Kani tendered her resignation last Friday..

Meaning I’m going to lost of one my closest friend, or shall I say the one and only closest buddy I have in this office..

I’m so sad..really..i feel so empty inside me, really laa..rasa dunia opis ni kosong secara tetiba,abis la aku takde geng pasni..serius rasa teruk ni-ok this is the real scenario in my office:

Engineering Dept: there’s only me, a lady ALONE in this dept, dah la sorang2 lady,sorang2 melayu jugak kat sini- the rest are all Chinese guys,so how to ‘geng’ with them kan?diaorg asik nak mkn Bak Kut Teh je so how laaa

Service Dept: hah!yg ni bagus,ada 4 org melayu tp perangai sesekor cam haram (sori la bhs kasar skit) why I said like this?empat-empat ekor melayu ni (3 lelaki 1 pompuan) sumenya mencuri sparepart and diaorg jual kat contractor dgn harga rendah-keji tak keji?esp yg pakai tudung tu,apahal tu?rambut kau beria2 nak tutup, tp kau mkn duit haram, berpuluh2 ribu kau dah telan, tlg la jgnla menggunakan tudung tu nak meng'cover' perangai buruk kau tu,keji hokeh-so..tau la kan kenapa aku taknak geng ng diaorg ni..aku taknak esok dgn aku2 skali org cop pencurik,so better set a gap!

Admin & Account: hah jap nak jenguk..Ah Kong, Ah Lian, Ah Beng, Ah Kaw, Ah Boon, Ah Soh, Ah Fatt..Kani!hah!Kani je sesorg Indian lady terselit di kalangan ah beng2 itu..dah tu jer komuniti2 kat opis aku ni selain dr all the bosses and managers and also cleaner..

So now u guys faham why I’m so closed with her kan?i only have her in this office to share all my happiness n sadness-she’s the one who always lend her ears listening to all my frustrations, sadness and my crappy idea.. she’s the one who laugh at my stupid jokes no matter how stupid is that stupid jokes, she’s the one who always give me encouragement and moral support whenever I feel down with my work, she’s my lunch partner, my crime partner, my kantin partner and now she’s going to leave me..memang betul2 terasa lah…even sometimes Kani msg-ed me saying she’s on MC or on leave aku dah rasa malas nak pegi opis, apatah lg bila dia takde nnti..mmg kosong..

Sounded like I’m so anti-social punya orgkan?limit and devote myself to only one person..no..it’s not like that..i’m friendly with everyone here,aku ni ramah tamah sng bergaul dgn org (perasan tak?haha) but I’m talking bout a soulmate ere, someone that u can trust so much to share all the feeling inside you and u feel secure about it-tu yg aku jumpa kat Kani, takde kat ah beng2 atau ah lian2 lain kat opis ni or even pencuri2 itu..

And tadi,I had lunch with my ex-colleague Jayson,we all rapat dulu,kalau lunch mesti kluar bertiga..me, Jayson(Chinese) and Kani(Indian) hah complete la 3 sekawankan?but Jayson left us early this year for a better offer and now he’ll be moving to JB,stay there for good..and he dropped by to had lunch with me and bid me farewell since he’ll be leaving to JB this coming Saturday and aku tak tau bila lg aku dpt chance nak jumpa dia..and kani is leaving me too..sedih tak sedih..?apsal sume org nak chow tinggalkan aku ni?i think now is the rite time for me to find a new job,a new working place,a new environment..i'm so desperado!

Kani,wish u all the best in your TESL programme,I still have approximately 2weeks to spend with my dear Cikgu Kani before she leave..sob..sob,cikgu Kani,gonna miss u very very much..

anyone has a job vacancy?babysitter?maid?tea lady?anyone?i'm so desperately need to get out from this place,pls help me..uhuhu

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

mmg sedih kalo org yg rapat ng kita akan tinggalkan kita sorg2, terkulat2 kat opis. rase cam nk resign sama je. 4 the time being try lah being a lone ranger, sambil2 tu kalo ade better opportunity, blah je.. ;)

eh, pencuri2 tu selamat lah pulak kat opis tu?? bos x tau ke harta menda diorg kena curik??.. eeiii buat malu melayu je. x takut ke mkn duit cam tu??

11:26 AM  
Blogger noha chomel said...

ye mar, buat masa ni, fit urself with the situation first, bila ada offer, nanti blah je...eerr..keje gomen nak? try pi website mardi dan ukm

a ah la, pencuri2 camne bley selamat ek??

2:54 PM  
Blogger mommy@lif said...

uik... berani nyaa jual barang cenggitu je? nway takyah lah ade kawan kalau kawan tu jenis takleh pakai..

siannya.. kalau u tak happy kat tpt tu, cariklah keje lain.. tak best jugak kalau lone ranger kan?

12:49 PM  
Blogger mommamia said...

Zura,Noha&Mommyalif:ye la,lone ranger la pasni,huhu..takpela,tahan je la dulu kat sini,dpt better opportunity then cabut!-pencuri2 tu slamat sbb service dpt takde better documentation, dulu dekat setgh tahun takde manager meaning takde org monitor sparepart stock,so melayu2 haprak ni apqlagi,ambik kesempatan la-takpe sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh belepok jugak,just wait n see heheh

11:31 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home