Bubbles of Life

Life is what life is

Wednesday, March 14, 2007

batu kerikil

Mcm stone laa..bukan stone batu-batuan tu tau, tp ni kepala stone, mcm mat2 rempit slalu ckp tu ‘kepala wa tgh stone ni beb’ hah camtu la..stone,high,di awang-awangan..tapi bkn ambik dadah or ecstacy tau, dlm kes aku ni stone sbb overdose dgn keje..belambak sgt..

Haaaishhh..

For the past 2 weeks,I’ve been running on max performance mode since my colleague is on MC due to chicken pox,so the works have been doubled for me-nak kautim kerja sendiri, kerja si budak MC, kerja bos, dlm pada tu ada pulak selitan2 kerja macai spt tea lady, prepare irrelevant document, taip surat dan entertain sales call (entertain bererti bersedia utk mendgr segala komplen dan makian)-multi-tasker aku ni,tak sangka sungguh mempunyai byk bakat terpendam, tu tinggal lobang jamban jer yg tak tersumbat lg, kalau tak for sure kena lah!

Ok stop talking crap.

Yesterday was the most ultimate day, ‘hari stone sedunia’ shall I say..tahap stone tu dimana bila u pejam mata,u can feel that your surrounding is revolving, your mind blank, mcm hang, mental block, otak tepu and u cant think of any single thing pun even yg simple2, nak kira 5 x 8 pun siap tekan calculator,bygkan la-schematic drawing of 11th floor building, budget costing for 3 proposal, technical fill up, autocad drawing for consultant, prepare quotation, aku ada 2 tgn jer tau tak?kalau siku or kepala lutut or tumit kaki boleh pakai nak taip kat keyboard ni takpe la oii-ok,i’m talking crap again.

sambung blk, so semlmkan buat2 kerja rush itu ini lari sana sini marah sume org, bila tiba masa lunch betul2 rasa tak larat,mentally tired..pejam mata masa tu dah rasa mcm nak pitam (I wish sgt2 pitam so boleh blk umah takyah buat keje ehe) tp tak pitam la pulak kan..then blurr tak tau nak mkn apa-asikla tapau nasik makcik van luar pagar pastu mkn kat pantry ng colleague cina, dgr diaorg ckp cong ceng cong ceng kang lg menambahkan pening kepala-so I just decided to drive and find food outside. Pergi mamak,ingat nak tapau mee goreng mamak mkn dlm keta(aku tau aku mmg takde life) then I just ahhh mkn je la sini sorang2. So there I was sitting at one corner order nasi goreng ayam ngan air sirap, mkn sorang2, muka stone mengunyah makanan sambil merenung kepala botak uncle yg dok dpn aku ..can u imagine that?serius aku rasa mcm org yg takde life sgt, takde kwn2 and idup sebtg kara atas dunia. But surprisingly I didn’t feel awkward at all, aku mcm tak pedulik dan tak kisah even aku tau byk mata2 yg dok perati n wonder-mayb sbb aku stone kot..agaknya kalau aku normal tak stone segan gak nak mkn sorang2, ramai lak tu,lunch hr kan..

So in conclusion (as usual la kesimpulan kena ada mcm karangan spm kan) dlm pemerhatian aku semlm kat kedai mamak tu, org yg mkn sorang2 ni selalunya akan membaca paper sambil mkn atau bermain2 dgn handphone,tak kira la msg ke or ckp2 kat phone (mayb hakikatnya dia berckp sorang diri) so that they will never look uncomfortable or kekok mkn sorang2,and by doing that they will occupy the time, buat2 busy sambil mkn so takla nmpk mcm sengal je kan-mcm aku semlm laa..dah tak pasal2 terpaksa merenung kepala uncle botak sbb tak beli newspaper and tak bwk handphone..well,we’ll see today, mayb aku kena berckp kat tepon sorang2 arini or else merenung apa2 objek yg dok kat dpn aku..(jgnla uncle botak tu lg)

I know entry hari ni mcm semacam, pardon me ppl..i'm so stone..wish you a nice day ahead..

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kdg2 bagus jd org 'penting' ni.. biar bos tau betapa susahnye kalo kita x de. tp yg x tahan tu kita lah, bkn takat pc je yg hang, tp otak pun hang sama!

kesiannye mar, dh la mkn sengsorg, yg ade uncle botak tu je ke??.. x de ke view yg lbh cantik dr itu??.. :)

2:39 PM  
Blogger mommamia said...

zura:tu la zura,dahla stone,kalau dpt tgk pemandangan indah tu ok lagi,ni tgk kepala botak ala..bertambah stone laa..:)

Ju:sadiskan aku ju?hihi tp aku mmg jenis tak kisah pun,actually kisah gak kot skit2,tp kalu dah takde pilihan aku boleh jer belasah,sng cite survivor la aku ni campak mana2 boleh idup heheh(mcm bagus je kan)-tp sama cam ko ckpla,ada masa nak berteman,ada masa aku suka gak lyn diri sorang2,kalau dtg mental aku,aku suka gi shopping sesorg lps kerja,boleh concentrate dgn brg2 yg aku nak carik-takpe la try not to complicate life,bab keje lak,selagi boleh tahan,aku thn,dah tak thn bak kata hubby campak je resignation letter..abis cito hihi

11:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

mar, in doing business byk benda yg aku kena sacrifice dan kejar, thats why kekadang aku pun selalu makan sorang2

positifnya, bila makan sorang2 ni, ko akan makan dgn cepat, takde la bertonyeh sakan, pastu cepat la juga ko sambung kerja, takde la membuang masa yg patut digunakan utk buat kerja

skang ni pulak, sejak hubby aku kerja tmpt lain, aku akan makan sambil drive..hehe..idok ler aku makan nasi, aku makan ler benda yg bole dipegang sambil memegang stereng...roti ke, pisang goreng ke...janji perut beralas...

itu lah 'harga' yg aku kena bayar sebab aku pilih untuk melakukan kerja ni... :)

12:50 PM  
Blogger mommamia said...

Noha:a'ah mmg pun,bila dah mkn sorang2 cpt jer abisnya,licin jer pinggan,minum air terus bgn byr takde menyenyeh2 dah hihi,bagus gak kan,masa pun jimat,lunch hr tak abis lg,aku dah masuk opis smbng buat keje,confirm la pekerja terbaik tahunan heheh!-laaa ko pun buat perangai mkn sambil drive eh?itu biase tu,aku slalu mkn karipap or roti masa drive,kwn aku lg terer,sambil drive mkn bihun goreng hihi!camne dia buat pun tak tau,nasib tak tercekik!

5:56 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home