Bubbles of Life

Life is what life is

Tuesday, April 10, 2007

Jangan Pandang Mana-mana

Memonteng kerja, berpeluang melepak di shopping complex ,berwindow shopping sepuas2nya sambil men try baju itu dan ini (even tidak membeli walau sehelai), menjamu selera dan berbual2 mesra tanpa perlu berebut masa, and at the end of the day menonton wayang; dan kesemua perkara2 diatas dilakukan bersama org yg tersyg, menarik bukan?at least utk seorg ibu yg rutin hariannya sentiasa padat, this kind of break is really something ecstatic to have.

That’s what I did yesterday, dating with my favorite guy; meluangkan masa dan menikmati saat berdating berdua2an tanpa perlu memikir berebut ke nurseri menjemput anak-boleh tekakan irina takde, spt biasa la MIL pinjam,so mommy ng abah kembali la ke zaman berdating..

mengisi perut b4 tgk wyg,2 mcchicken with fries and coke (monday gift,beli 1 big mcchicken set,dpt free satu mcchicken lg,bestkan) sos cli yg meruah, tiada kelihatan bubur ayam atau happymeal spt pengorderan biasa,see kami mmg berdating-ngap ngap burger,borak, cicah2 sos,ngap2 lagi, ketawa,hirup air,mengilai, ngap2, mengumpat, borak2, burppp alhamdulillah..ahhh,we really took our own sweet time, lama dah tak dpt peluang bersantai camni
tiket dah tersedia utk 2 org..tak sabar dah ni, lama tak tgk wyg,last tgk cite Pirate of Carrabean, cite tu pun dah nak kluar 3rd sequel, lama dah tu, so excited lebih ni!
tetapi pengakhiran kpd hari semlm adalah sgt tidak best kerana..
kitaorg tgk cite ni dan sepjg mlm semlm aku telah hidup dlm ketakutan!huhu! menyesal pilih tgk cite ni,serius aku sakit jantung kat dlm wayang tu, aku rasa dr mula sampai abis aku byk tgk cite ni dr celahan jari, takpun dr celah ketiak hubby,takde ke maknanya kan-samada aku yg mmg penakut or cite ni mmg seram tak tau la, hantu dia kluar mengejut2 tu yg tak thn tu.
at 1st hubby planned to watch '300' movie, but since cite tu takde, so we just tgk je la cite Jgn Pandang Belakang ni since ramai ckp cite ni bkn typical horror malay movie (and of coz not the one directed by that so-called prof or si Haslam tu, ke Selam?) , ada kelainan la dgr citenye dan cik kak ni yg konon2 berani kan bersemangat la nak tgk,janji tgk wyg katanya..sudah2nya mlm tadi hidup dlm ketakutan,nak gi dapur sorang2 takut, nak tgk cermin takut, nak mandi takut (aku mandi bukak pintu ok) dan yg paling kronik ialah terpaksa tido menghimpit hubby walaupun bilik panas dan berkuwap-kesudahan dating yg sgt tak menarik bukan?huhu..
u all pergi la tgk cite ni n tell me seram ke tak, ke kot aku yg mmg dasar penakut tak tau la pulakkan hihi
p/s: ada warning org2 sakit jantung or ibu mengandung tak digalakkan menonton cerita ni, so HM u better not and zura kalau nak tgk cite ni jgn bwk aiman tau, zura bwk bantal jer buat tutup muka ngn telinga hihi

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

aku yang tgk sedutan kat tv tu pun, memlm mimpi yg bukan2, apatah lagi ko yg tgk citer, eeeiiii....seram kan? ramai gak yg kata citer ni seram...

btw, citer '300' tu aku ada dah dvd nya, terang lagi nyata...better ko tgk dvd je, seram ada part2 yg takde kat wayang...maklum la 18sx...hehehe...ehemm...nak pinjam ke?? ;P

iisskkk....citer berdating ni, aku pun teringin la nak berdating sama, mesti best kan??

12:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

eehh...silap...bukan seram, 'sebab ada part2 yg takde kat wayang'.....

12:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

br dgr promo jgn pdg blkg, zura dh rase naik bulu roma. so, mmg dh niat x nk tgk, lagi lah tgk wayang. takuttt... kalo takat seram2 gitu je x pe, tp dulu ade history kena hempap. so, x berani.

1:13 PM  
Blogger mommamia said...

Noha:oo cite 300 tu 18sx ke?aku tak tau pun,aku ingat action movie,patut la hubby beria nak tgk hihi-mmg seram la noha,actually jln cite dia biase je tp the way dia create suspen tu mmg menakutkan,ngan musicnya,suara hantunya,dahtu hantu tetiba jer muncul eee,mmg sakit jantungla,aku terus sakit kepala sbb menahan suspen hihi

Zura:kalu camtu baik zura jgn tgk,sbb mar yg takde pape ni pun dok terbayang2 lg sampai skang,ikutkan mar ni takla penakut sgt,i mean masa tgk takutla,pastu dah lama2 ilang dah perasaan tu,tp cite JPB ni sampai skang terbyg2,effect dia tu tak ilang2,mar rasa sbb tgk kat wayang kot,impact dia tu lebih skit compared to tgk kat tv jer

12:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

mar, bukan la fully 18sx, cuma ada part yg 18sx, sampai kitaorang terpaksa tutup mata nurin, kata kat dia "tutup mata, bahaya nih, budak kecik takleh tgk"...heheh...yg kelakar tu siap menurut perintah, sembunyik kat pangkuan babah dia...

5:31 PM  
Blogger mommamia said...

Noha:oo tak 18sx sgt la ni,ala baru excited nak tgk heheh-cite omputeh kalu takde scene2 18sx ni mmg tak sahkan,mesti nak ada terselit adegan2 tu

Ju:ju,pegi la tgk,aku nak 2nd opinion,aku nak tau ke kot aku yg mmg penakut or cite ni mmg betul2 seram hihi-eh terbalik la kita,kalu kitaorg lak aku yg asik soh hubby telefon kalau irina ng mentua bila kitaorg kuar dating,ikut hubby dia buat tak kisah jer-mmg hantu wyg ko ng hubby ya,best la mcm tu,ni la pun antara aktiviti2 yg dpt merapatkan lg marriage r'ship,kdg2 skali skala kena buat camni gi dating berdua2an,tp kalau ada pilihan tinggalkan anak takpe la kan?kalu takde celahmananya,buat la aktiviti lain mcm ko ckp "beronggeng" tu heheh

4:39 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home