Bubbles of Life

Life is what life is

Wednesday, April 25, 2007

Anak Bapak

Irina is getting closer with abah rather than with mommy lately..mommy's time with her now is only during bath time, mealtime and 'cebok' time (bab berak baru nak kt mommy la kan..) the rest of the time adalah sgt kamceng dgn abah dan tidak mempedulikan mommy-reason being is..

Play Station 2!

She's now sharing a passion of playing PS2 game with abah since mommy adalah buta technology dlm perkembangan games2 terkini(tau main brickgame je)-the impact of having PS2 at home is quite obvious since irina yg begitu mengagungkan barney sebelum ini sepertinya sudah melupakan makhluk ungu kesygannya itu,barney bukan lg makhluk yg hebat di mata irina krn ia telah di ambil alih oleh 'finding nemo' game or 'Pacman' racing game.

walaupun mommy agak sedih krn kurang men'spend' masa bersama anak, tetapi keadaan abah adalah lebih menyedihkan apabila sentiasa dipaksa oleh anak utk bermain game tidak mengira waktu, teramat sadis apabila ianya berlaku disaat kritikal dan meruncing spt kesakitan perut yg memulas hendak terberak ataupun dikala mata yg teramat mengantuk berkendakkan bantal ttp dipaksa utk bermain game..sadis bukan?


2 bestfriends share the same interest and passion di atas tilam kupam

pandangan depan, muka yg penuh kekhusyukan..

kita close-up sket, hah kemain lg gayanya kan?sebenarnya dia pandai tekan satu butang jer i.e butang 'accelerate', console ke kiri ke kanan dia tak reti,so kalau race ng abah, slalu la keta masuk longkang la, laut la..hehe

haaishh..rindu plak saat2 bersama anak menonton barney dan menyanyi lagu 'itsy bitsy spider' sambil bertepuk tgn dan menari2..

In the meantime..

tgk gmbr kat atas,my sis ckp mcm anak org acheh bila pakai tudung ni,tp mmg pun kan hihi

katanya bestfren dgn abahkan, so mana2 abah pegi pun asik nak kepit even abah nak sembahyang..


tak tahan btul tgk, kalau aku yg tgh sembahyang tu,mesti letih tahan ketawa,nmpk sgt aku sembahyang tak khusyuk heheh
whatever it is, my anak dara now ni mmg anak abah!huhu

9 Comments:

Blogger Hot Mama said...

Its true kan what ppl say, little girl usually more closer to daddy..Daddy's lil girl. Boys lak mommy lil boy aka anak mak..hahahah

Takpe Mar u nanti ade anak boy sure berkepit ngan u 24 jam...

Hmm i nie hantu PS2, nanti i bagi u private tutoring..FOC.. hehehe

6:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

lps ni irina blh lah lawan aiman main ps2. aiman slalu kacau papa main game bola. sama lah kita mar, x reti main game2 ni. even zura x reti cam ne nk masukkn cd. teruk kan??

pandai hubby mar layan anak pompuan smpi anak jd lekat kat dia. slalunye lelaki ni suke main gasak2, so x sesuai ng anak pompuan.

9:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

nurin mmg rapat ngan aku, dia hanya kamceng ngan babah dia bila mama dia kena kerja hujung minggu, so bole la dia pau babah main games kat jusco ke, mines ke...

hubby ko bole satu rumah dgn an, walau pun an suka main games tapi nurin mmg trak kacau punya...heheh..babah garang...an main games utk release tension, kalau nurin main sama bertambah tension jadinya..heheh

eh mar, apa kata, satu hari kita letak hubby ko, hubby aku, nurin nagn irina satu tempat, pehtu kita dua pi window shopping ke, spa ke, ok tak?

7:52 PM  
Blogger mommamia said...

HM: ye la Dotty,dulu masa baby mmg nak dgn i,bila dah besar dah tau main asik nak dgn abah dia sbb abah dia rajin layan,mommy bkn taknak lyn tp sbb busy ng kerja2 rumah-hantu PS2 ya?wah ni mesti terer ni!i kalau main asikla kalah ng hubby!

Zura:aiman suka game bola ya?mmg anak boy sejati!hihi-sama la kita zura,mar pun tak reti nak on ps2 tu,nak cucuk cabel kt mana pun tak reti,sbb kita ni tak minat kot,sbb tu tak bother,tp pernah gak main sekali dua ng hubby,syok gak!mmg leka!

Noha:laaaa sekapal la laki kita ni noha,laki aku pun slalu jadi mangsa layan irina main ride/game kat jusco tec,dia layan irina so dptla aku carik brg2 yg nak dibeli tanpa gangguan,part2 layan anak ni dia mmg boleh harap la,alhamdulillah..tp yg kurengnya bila anak berak,start la carik aku hihi and idea ko tu menarik gak,aku rasa hubby2 kita takde masalah kalau tinggal ng anak sbb dah biase,tp aku kena doa supaya irina tak berak heheh

12:16 PM  
Blogger Hot Mama said...

btw i have close my blog to invited ppl only. What's ur email?
i malas laa "lalat" byk sangat kat my blog

1:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

mar, tumpang lalu..

hot mama, leh invite saya to your blog, best la baca ur entry, best juga citer pasal ur baby...

pasni tentu dah takleh masuk kalau takde invitation kan?

anyway, saje tanya, kalau bole nak gak join :)

5:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

baguzlah begitu.....kita
dpt rest sikit....

jasmin laks..
asik nak berkepit ngan aku jee...
ngan papa dia kureng...
huhu...manja sangat...
susah kalo aku kena pi kursus..
yang bermalam....

sekrang aku nak train dia..
bior bapak dia bole handle dia..
kalo ader adik..senang sket nnt..
KALO... ya bukan dah ader..

9:51 AM  
Blogger rafiqaheliza said...

Hahaha..kelakarlah! Esp part yang nak ikut abah sembahyang. Cute! Irina nak suruh mommy rehat sekejap. But terrerlah makcik tu main PS2. Talking bout PS2 ni, hubby dah dok ckp nak beli lama dah. Nasib baik budget takde. I mmg opposelah bab2 ni, takut takde keje lain. Asyik nak main game je...Cukuplah dgn demam bola and futsal dia tu..hehe..

11:37 AM  
Blogger mommamia said...

Ju:hihi,aku ingat dah 'berisi',suspen jer-aku rasa jas rapat ng ko sbb papa dia slalu outstationkan?-aku ni lak irina rapat ng abah dia sbb aku kalu kat rumah ade je la kang keje rumah aku buat,aku byk kat dapur,so masa aku mengemas ke memasak ke abah dia la yg tlg layan anak,tu yg rapat tu-mmg bagus pun,aku rehat skit tp kdg2 lnsg taknak ng aku,kalau PS2 tu tak kasik lnsg aku pegang,dia ckp tu abah ngan dia punya,kamceng la kononnya,geram je aku hihi

Raf:dia pandai tekan satu button je raf,kat gmbr gaya mcm terer je kan,pdhal main hentam je main hihi-I rasakan raf,baik u jgn kasik hubby beli PS2,bkn apa this thing addicted la!sanggup tak tido sbb main game,hubby kalu ada masa terluang mesti nak main PS2,kdg2 rasa mcm nak bakar je benda alah tu hihi-tp ada bagusnya gak,ye la org ckp baik la gila main PS2 duduk kt rumah ada dpn mata kita drpd asik nak kluar merambu,so far hubby tak mcm tu la alhamdulillah..raf,hubby i dah la gila PS2,pastu demam futsal pun iyer jugak,mcmana tu?menyirap je i..hihi

11:31 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home