Bubbles of Life

Life is what life is

Friday, August 11, 2006

Minggu sakit..

Minggu ni minggu sakit, hari isnin aritu mc, selasa full day kerja,rabu half day kerja, khamis dpt mc lg..sakit apa?kemain lagi tgk teater bagai,tup2 nak sakit lak?tu la mcm2 sakit dtg minggu ni, doc ckp semuanya berpunca sbb stress, badan penat tak cukup rehat so immune system pun breakdown huhu..apa yg penat sgt tu ek?jom recall aktiviti2 start dr weekend lps..

Friday (4th Aug 06)
lps kerja,my colleague lepak kat umah,kebetulan hubby gi main futsal, aku pun dok ng irina takde buat apa,so ajak la K lepak kat umah,she's my best buddy kat opis, a very nice indian woman, we shared a lot of things, rumah dia pun dekat,so no prob dia nak dtg lepak rumah. Kitaorg buat kerja gila, dia pakaikan aku sari,aku pakaikan dia kebaya then tangkap2 gambar dah mcm takde kerja lain,rumah mcm kapal karam..K balik around 11.30pm, irina pun dah tido,hah buat keje gila lg,mlm2 buta mengemas rumah,cik kak ni sapu mop lantai beria sume,expecting sedara hubby dr t'ganu nak dtg umah sefamily,so kemas la umah awal2 esoknya tak kalut..tido kul 2 pagi, hah ambik..

Saturday (5th Aug o6)
Kak N, hubby dia and their kids seramai 3 org sampai umah around 12 o'clock, diaorg dr cheras umah ma,so ma pun ikut join skali. Around 1.30 kluar gi mkn kat kedai (tak masak sbb tak tau nak masak apa, takut tak kena ng selera tetamu)-kluar 2 keta,satu hubby drive satu aku drive, gi mkn pastu kitaorg bwk kak norli sefamily jln2 gi putrajaya..so berbondong2 la pegi..merayap kat alamanda,sempat lg shopping beli hadiah opismate nak kawin-dah merayap kat alamanda gi lak jln2 kat dataran ng masjid p'jaya..masyaAllah..masa ni bdn dah letih dah ni, dr kul 3 smpi kul 6.30ptg kat sana, irina lak melasak asik la kerja nak main tangga, aku ng hubby la penat kejar dia ke hulu hilir..tiba rumah around 7.15pm,ckp ng ma takyah masak la,gi je tapau mknan kat kedai, then ma ckp suami kak N tu tak mkn nasik goreng kedai,dia mkn nasik goreng yg digoreng pakai cili kering je..alamak..camno ni?bdn dah betul penat dah ni..umah aku cili pun pakai cili boh beli kat kedai..nak taknak hubby gi kedai carik cili kering then masak gak la-konsert AF pun tak dpt tgk,dgr2 dr dapur je waaa..takpe la tetamu dtg skali skala..so mlm tu aku mandi kul 11.30mlm, tetamu dah tido aku kemas lak kat dapur mana2 yg patut..tido kul 1 pagi,bdn dah start sakit2..

Sunday(6th Aug 06)
bgn pagi2..gi tapau breakfast, beli nasik lemak 5 bungkus, roti canai 5 keping, pastu kuih muih skit..pas breakfast around 11 kak N sefamily n ma blk dah..fuhh kemas rumah lg-dlm pada tu bersiap2 lak nak gi wedding officemate kat klang, bdn tak rehat lg ni dr semlm..gosok baju bersiap sume, around 1.15 kitaorg bertolak. Panasnya cuaca, kepala dah start berdenyut2 tambah lg tak ckp tido, selelsai kenduri smpi umah kul 4 ptg mkn uphamol lelap jap. Kul 5ptg bgn siapkan irina ng menyiapkan diri nak gi tgk teater PGL lak. Mmg rasa nak kensel dah,bdn tak larat, kepala sakit..tp sian lak kat hubby,dia dah bersungguh2 ng geng2 dia. Actually sepjg tgk teater tu kepala berat, towards the end dia makin berdenyut2,migrain dtg dah..ye lah dgn bunyi speaker, lagu2,cahaya lampu warna warni sumenya buatkan sakit kepala lg kronik-dlm2 teater tu jugak aku telan panadol 2 biji lg dgn takde airnya main telan camtu jer hihi- abis teater kul 12mlm aku tak larat nak tunggu dah,kawan hubby ajak join sesi foto utk promo(tak tau la promo apa), tp aku mmg betul2 dah tak larat-kemuncaknya aku muntah berlambak kat parking keta..2 kali..huhu sakit betul kepala masa tu,mkn ubat pun tak jln dah..ambik irina, tiba umah kul 12.45mlm, terus tido dgn baju tak tukar muka tak basuh..

packkan aktiviti masa weekend lps?so ari isnin bgn pagi tu denyut kepala tak ilang lg, ckp ng hubby nak gi clinic,tau doc ckp apa?dia kata aku mengalami stress dan kepenatan melampau, kebetulan dah beberapa ari lidah aku sakit cam ada biji2 rupanya penuh dlm mulut kat lelangit sume kuar benda tu, patut la sakit bila mkn n mkn pun ala2 kadar je, tu yg buat sakit kepala lak tu,sbb perut kosong,haaaish berkait2- pastu doc kata tu sume tanda2 org stress dan tak berehat cukup so immune system betul2 down, tekak sakit suara tak kluar..doc bg mc suruh rehat n tido kat umah-kalau la doc tau aku tak berehat sbb tgk teater hihi..

p/s: supposely mak abah dtg this weekend tp tak jadik..hope to get a good rest during this upcoming weekend, so happy weekend ppl..

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ammboiii macam marathon!! tapi gambo tetap vogue ek...heheheh...

aku ni pun sakit2 badan, tetiap hari basuh baju manually, mesin rosak...huhuhuhu...nak beli, takde peruntukkan lagi, jadi tunggu la dulu, sudahnya tiap2 malam membasuh, bole la klu nak selang sehari, tapinya byk la baju nak basuh nanti. itu pun t-shirt ngan jeans anto kedai...

keje sendiri takde mc, jadi dengan semangat yg tinggal ni, aku keje jugak...

4:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

kesian mar.. kdg2 weekends lah mase nk relek, tp ade je mcm2 program..

soo.. dh relek abis last weekends??...

4:41 PM  
Blogger mommamia said...

Noha: adus,mmg letih basuh tgn,aku pun surrender kalu kena sental jeans, lenguh tu!mmg basuh mesin le jwbnya,kalu takde alternatif,sanggup hantar dobi basuh-keje sendiri takyah mc pun takpe ek,takyah risau2 dpt mc ke tak,sbb ko la pekerja,ko la bos,sendiri letih,sendiri cuti syoknya!

Zura: rehat gak la zura masa weekend lps,tp smpt merayap lagi tu hihi,takleh dok diam2 kat umah kitaorg laki bini ni,tp kuar2 biasa je bwk irina jln2,gi mkn2,tu je la,tak letih mana pun..dpt la caj energy blk hihi

11:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nama saya Mimie

1:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

mar, pls email me, URGENT!

5:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Keep up the good work » »

8:29 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home