Bubbles of Life

Life is what life is

Wednesday, February 08, 2006

@#$%&^!!

A nursery case again..ptg selasa 24/01 aku spt biasa ambik irina dr nursery lps kerja..bdn penat, otak penat..the only thing that could brighten my tired pathetic day was to see irina with her big grin everytime i took her back from nursery..but instead of seeing her big broad smile, apa yg aku nampak ptg tu ialah ' a big broad swollen' part kat tepi dahi irina..masyaAllah punya la besar..nurseri ckp irina langgar dinding masa tgh cuba nak berjln, but aku bwk jumpa doc ptg tu, doc ckp mustahil langgar dinding boleh jadi benjol sebesar tu.ada org ckp besar telur, besar bola golf pun iyer gak...doc suruh monitor irina, tgk kalau ada perubahan..aktif ke tak, nangis ke, muntah2 ke or kurang nak mkn, maknanya ada internal bleeding and kena terus refer dia kat spital-mmg rasa nak nangis n jerit n nak maki hamun budak nursery:

1. seteruk mana pun keadaannya jaga budak2 kat nurseri tu, pentingkan keselamatan dulu esp kat toddler yg baru nak berjln...aku suspect irina jatuh tangga or budak lain tertolak masa dia nak berjln, if dia jln n jatuh sendiri takde nya benjol besar tu, dia jln bukan laju sampai boleh nak benjol besar tu..tak lojik la oii

2. dahi anak aku dah benjol satu hal, korang nak tipu lak ckp langgar dinding..ingat aku bodoh ke hapa hah u frakky idiot!what if something bad happen and we really need to know of the real situation, if u tell me lies, meaning i will lie to the doc too and the diagnosis will be incoherent and inaccurate ..sapa nak tanggung hah kalau jadik pape??crap!rubbish!

i took EL the next day to monitor her condition..alhamdulillah..no sign of lethargic, vomitting, pass-out etc..dia sihat, bermain spt biasa an always on top gear..

sian anak aku..

" hey u nursery fella!just watchout! wait till i know how to converse, i 'll tell mommy and abah of what exactly happen..u'll be dead meat then occay!"

papehal pun, dah 2 minggu benda ni jadik, benjol kat dahi pun dah baik..tapi last week masa cuti CNY kat terengganu, Irina demam panas, and kluar bintik2 merah kat bdn..aik??takkan measles lagi?masa umur 4 bln dia kena dah, ni kena lagi?maybe ni lah dugaan utk aku laki bini, ada jer penyakit2 dtg kat irina..masalah lain takde, irina sng nak jaga, tak byk songeh tp tu la dia slalu kena sakit(so far takde yg serius la..alhamdulillah)..aku laki bini redha..cuma yg termampu ialah berdoa irina sentiasa diberikan kesihatan yg baik dan mampu membesar dgn normal dan sihat..skarang irina kat muar under my parents' care, since dia kena campak,aku taknak letak dia kat nursery..dah seminggu berpisah ngan dia, miss dia sgt2, rasa nak nangis lak tgk gambar dia dgn dahi benjol ni..sob sob..i should stop typing now..

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ishhh.. besarnye benjol tu! kesiannye dia. mesti mase irina kena tu, dia nangis melalak! tu yg x caye nk tinggalkn kat nursery.

x de ke sesape yg blh jaga irina selain dr htr kat situ? i mean, cari org yg bela budak kat rmh, n make sure x de ramai bdk lain. so, selamat skit kot...

abis tu, bila nk ambik irina blk dr muar? x pe lah, sabar je lah. better irina stay kat muar drp kat nursery tu.

5:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

alahai kesiannya irina, beso tul benjolnya

kadang2kan mar,benda2 macam ni mmg susah nak jangka sebab semuanya diluar kawalan kita, dgn sape pun baby kita dijaga, kalau nak jadi, mmg bole jadi...cuma satu yg aku tak suka, bebudak nursery tu patut bagitau hal yg sebenar, jgn sembunyik, dah jadi nak buat mcm mana, lepas ni mesti la lebih berhati2. make sure mar buat follow up dgn dr, especially kalau ada tanda2 muntah, thats very dangerous..

to zura, kat bandar2 macam kat kl ni, sape lagi yg bole diharapkan selain babysitter dan nursery, lain la kalau ada sedara mara yg tinggal sesama, bole la tolong2 tgkkan. choice yg ada tu, kena la redha dan berdoa supaya semuanya selamat.

mak mertua ko keje ke? try la for the time being bagi dia jaga kalau dia tak keje, at least mak mertua sendiri dan dia pun mmg syg irina sgt2..mesti dpt xtra care...:)

anyway, aku harap everything ok, jgn lupa soundkan sikit bebudak nursery tuh, dan try la cari babysitter macam zura cakap tu..

10:35 AM  
Blogger mommamia said...

Zura & Noha: thanks for all the concerns..babysitter mmg susah skit nak carik kat area sini sbb ramai cina, melayu kalau ada pun couple2 muda n bekerja...dah tanya sorang akak tu dia boleh jaga tp dia org india muslim n ckp melayu dia pun lidah belit2..sungguh tak meyakinkan hihi..akan stick gak nursery yg skang ni,hopefully pasni takde lg incident2 camni n harap diorg lbh berhati2..nak kena 'basuh' skit diaorg ni..yg mampu cuma berdoa yg terbaik utk irina, frens..thanks again for all the advices n cares,lega dpt curahkan semua yg terbuku kat hati n hope we can share any tips/opinions dlm hal2 penjagaan anak ni, go mama go!yeah

9:54 AM  
Blogger mommamia said...

yeah Ju! another hot momma in da house!hihi, thanks for the tips mmm..mmg takut pun nak sound lebih2, ye la dia jaga anak aku, kang sakit ati kat aku nyer pasal, irina lak jadik mangsa..pagi tadi aku baru antar irina kat nursery, aku ckp yg dia demam sbb jatuh n doc suruh careful jgn jatuh lg..kelentong skit2 n gunakan nama doktor supaya nampak lagi menyakinkan hihi so harap2 diaorg tak careless lagi pasni..bkn taknak letak MIL, sian lak kat dia nnti penat jaga anak aku,lgpun takut irina nnti jadik manja, tok ng nenek sana menatang bagai minyak yg penuh ooo..biase la 1st cucu hihi..bila la boleh tgk jasmin ni..comel lote cam mak dia gak ke?aiman aku tgk dah,comel!! geram!!mak dia jer tak dpt jumpa lagi.

2:50 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home