Bubbles of Life

Life is what life is

Wednesday, December 07, 2005

Hari hujung minggu ku..

Saturday (3rd Dec 05)

I attended 3 open houses on Saturday..pagi tu lepas buat apa2 yg patut, me,hubby dan Irina pergi kedai mamak dlm pukul 11 pg camtu..masing2 pekena mee goreng mamak ngan teh tarik and for Irina mommy orderkan telus rebus utk dia..so sambil aku suap mee masuk mulut, sambil tu aku suapkan dia telur tu..saje je dia ni..takleh tgk org mkn bukan nak mkn sgt pun..

around 2pm, kami pun pergi ke K.Jaya, rumah boss hubby..org tak ramai lagi..kaum2 adam sume kat luar umah..aku terus masuk dlm rumah join kaum2 ibu (mostly mid 30’s women yg anak2 dah bersekolah)..aku plg muda kat situ kot..sambil mkn n layan Irina sambil tu borak2..tp takleh masuk sgt sbb diaorg dah cite psl hal anak2 kategori advanced punya..cite tuition anak, class piano anak, summer camp..aku tumpang dgr and ambik tips mana2 yg patut..dah boring lama2 aku join je hubby kat luar mkn sate..menu kat situ ada soto (sambal kicap dia pedas ke amat!), sate, nasik himpit, ketupat palas, rendang and a few options on dessert..kek coklat, puding buah, karipap, seri muka and buah2an..Irina buat perangai btul..dia menjerit nangis bila mommy tak suap dia mkn, so aku suapkan gak kek coklat ng fruit pudding..bikin malu ini budak mcm tak cukup mkn je dtg umah org ciss! So dah kenyang kitaorg pun beransur ke next destination lak, kat Keramat umah kwn hubby..

Dlm keta perut tetiba meragam..adoii..sakit yg tak dpt dithn2..ni mesti penangan soto tadi, cpt btul kesan dia..yg lawaknya belum sampai destinasi umah nak dituju aku dah tak terthn2 nak gi toilet..so kebetulan ada umah kwn hubby gak kat area situ and dia pun nak gi gak open house umah yg sama..so buat2 la singgah and konon nak gi saing, pdhal aku ada ‘hajat besar’ yg perlu dibereskan heheh!So the 2nd open house tu menu dia byk sket..ada soto (soto lg, but this one taste better), sate, roti jala, shepherd pie, chicken pie, kek, popiah basah, buah2an..adoii..nak pecah perut mkn..hubby and the gang (termasuk bini dan anak masing2) sume kumpul dlm umah as kat luar rumah (siap ada canopy lg) penuh ng jemputan2 mak kwn hubby ni tadi..ye la org kuat umno, so yg dtg tu pun ahli2 wanita umno kot..yg lawaknya masa nak blk tu ternampak la ada a few auntie2 ni sempat promote2 lg suruh jadik ahli..siap isi2 borang sume..heheh nyempat lagi promote tu!

So the third open house pun kat area keramat gak, masa ni dah kat nak pukul 6 ptg..pun kwn hubby gak yg buat ni..so kwn2 yg ada masa 2nd open house pegi sekali umah yg ke-3 tu..menu dia sume menu pantai timur (org kelate): ada laksam, laksa kelantan, nasi dagang, laksa siam..tp aku dah takleh nak sumbat dah..main pakat tgk jer..pukul 7 we all sumer berangkat nak blk, and on the way blk aku ng hubby singgah SJMC to visit kwn dia punya wife yg masuk ward kat sana..dehydrate..sbb morning sickness teruk sgt..dia tgh pregnant 3bln..teringat masa aku dulu..mmg teruk penangan mabuk tu, nak telan air kosong pun rasa nak muntah dah..

Kitaorg tiba umah dlm pkl 9mlm camtu..bdn penat sgt..tp aku tak pack brg lg sbb esoknya tu (Ahad 4th Dec) aku nak ikut hubby gi Lumut, Perak and bermlm sehari..dia ada meeting kat sana, aku?saje menempek nak tumpang sekaki berjln2, aku ambik cuti hari Isninnya tu..mlm tu tido pukul 2 pg, sempat lg basuh baju seround, pack brg Irina, brg aku ng hubby, sapu2 rumah and mop lantai..baru sng hati nak berjln kalu umah kemas ng bersih je..blk penat2 nnti taklah berserabut tgk umah..

3 Comments:

Blogger Xura'Z Craft said...

sebut 'open house' je... zura dh fobia!!!!...

12:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

mar..mau la si irina tu tak buat hal, ko jek makan, ko tak kasi dia makan, mana tak hot!

eh sama la kita mar, kalau nak berjalan tu, mesti kemas dulu rumah, basuh segala benda, selagi tak buat, susah je hati tinggal umah tunggang langggang...

4:41 PM  
Blogger mommamia said...

zura: mmg teruk gak 'trauma' zura ngan open house ni kan?jgn sampai thn dpn fobia sudahlah hihi

noha:Irina seblm gi mana2 pun aku mmg dah bg mkn nestum,gi jln2 siap bwk biskut baby bites dia tp dia mmg takleh tgk org mkn, apa yg org mkn tu la yg dia nak!part kemas umah mmg la noha..aku takleh bdn penat2 pastu blk tgk umah tunggang langgang, lagi rasa makin penat!

11:20 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home