Bubbles of Life

Life is what life is

Thursday, December 01, 2005

Double B'day Bash!

I’m getting a year older last Sunday..

Ya Allah..
Berkati la kehidupanku..
Limpahi rahmat ke atas keluargaku..
Tingkatkan tahap keimanan dan kesabaranku
dlm menempuh dugaan dan cabaran..
Kurniakan diri dan keluargaku kesihatan dan
kesejahteraan hidup agar dpt berbakti dan beramal..
Murahkan rezeki kami sekeluarga..permudahkan segalanya..
Semuga diriku sekeluarga beroleh kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat..
Amin..

Ni lah doa yg selalu aku panjatkan di atas sejadah..dah 27thn aku hidup kat atas dunia ni, dan alhamdulillah sepanjang 27thn kehidupan bermcm2 kurniaan dan rahmat dilimpahkan yg Maha Esa kpd hambaNya ni..yg mana kdg2 aku rasa cam tak layak jer aku sebagai hambaNya nak dpt apa yg aku perolehi skang memikirkan dosa2 dan kesilapan aku yg lepas2..

Checklist menunjukkan betapa besarnya rahmat dan Maha pengampunNya Allah SWT kpd hambaNya yg hina ini (aku si insan kerdil):
-mengurniakan aku fizikal dan mental yg sihat membuatkan aku mampu utk bekerja dan membantu keluarga

-mengurniakan aku suami yg baik, bertanggungjwb dan tak pernah mengabaikan kebajikan keluarganya (so far laa..harap2 tak berubah) dan sporting juga!

-mengurniakan aku kemampuan melahirkan zuriat dan hidup aku betul2 rasa sempurna and complete dgn hadirnya Iman Irina 8 bln lps..mommy lurrvee yooou much!

-memberikan aku ibu bapa yg pandai mendidik dan membimbing serta adik beradik yg baik, supportive and sentiasa bersama tak kira susah mahupun senang..ONE FOR ALL,ALL FOR ONE! love u all and semuga dpt bersama2 dunia dan akhirat..

-mengurniakan keluarga mertua dan adik ipar yg benar2 mengambil berat dan tak teragak2 melyn aku mcm darah daging sendiri..thanks ma, abah, remie and miera (kaki lyn Irina no 1)

-mengurniakan rezeki yg murah pd aku suami isteri utk kami hidup dgn selesa..(takla mewah..biase2 jer..bak kata org boleh la nak hidup!) DAN..

-nikmat paling besar yg dikurniakan selama 27thn aku hidup atas dunia ni..aku masih beriman dan berpegang pd ajaran Islam..skang mcm2 cite org murtad..wa’iyazubillah! (even aku ni taklah alim, free-hair lagi but I try to improve nak jadik muslimah yg baik)

So..that nite, hubby bwk gi mkn kat V.Station jln Ampang..only two of us..beromantik mkn dinner dgn soup, oyster, steak, ice-cream..Alhamdulillah..Irina?dgn grandma kat Cheras laa..mommy and abah nak berdating ala2 zaman bercinta lautan berapi sanggup ku redah, hah gitu la!

Hey! enough about my b’day..jeng..jeng..jeng..another BIG DAY for me today with sort of BIG EMOTION in me jugak (don’t ask me what/why)..ok..1..2..3..

HAPPY B’DAY TO U..
HAPPY B’DAY TO U..
HAPPY B’DAY TO MR R.A my chintaa hati
HAPPY B’DAY TO U..

So to my dearest husband who turn 31 years old today, the man I devote my true self sejak sethn setgh kita hidup sebumbung, tidur sekatil dan mengharungi susah sng bersama..may u get the best from The One Above in any form of anugerah..dignity and integrity..may u always be the best buddy ever!(even u always have yr ‘little’ minimie all the time with u..it’s ok for me) and may u be the great father and leader to our family..dan semoga kita sekeluarga beroleh RAHMAT dan KEBAHAGIAAN HIDUP dunia dan akhirat amin..

Both of us under the same zodiac, ngamm!!

ok ada org nak interframe gak kat sini:



"Abah, how could u leave me with grandma and go happy2 with mommy having dinner without bringing me along??mkn jari je la mcm ni auummm!!"


"Epi beshhday ab bah! Mwakks!"

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

HAPPY BELATED BIRTHDAY DEAR!! And Happy belated birthday to MR.RA gak, may many-many happy returns, insyaAllah!

9:40 AM  
Blogger Xura'Z Craft said...

happy belated birthday, mar n happy birthday to ur hubby. may both of u happy 4ever.

9:45 AM  
Blogger mommamia said...

thanks noha and zura for the wish!tua dah kita ni kan, cam tak caya je dah 27thn, rasa mcm baru semlm je abis SPM heheh..3 thn lg dah 30thn...waaaa!

12:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

weiii...ko jgn sebut tang 30 tuh...aku nih terasa jek masih 25 tau...aaww..tak rela youuu...

5:42 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home